Friskere tankegang

Det er forandringer på g! Jeg merker det på hele meg, hele tankemønsteret mitt har endret seg den siste uka, og jeg tenker løsning foran problemer!

Hadde jeg stått ovenfor det jeg nå gjør, for bare en uke siden hadde jeg lett tenkt negativt. Jeg snakket med ruskuratoren min i går, om alt som skjer med pappa og min egen rusfrihet, og oppi det hele møtet med barnevernet som jeg grua meg skikkelig til. Han bemerket at jeg tenker på en mer konstruktiv måte nå, og jeg føler det også selv. Vi har en tendens til å tenke negativt på tingene vi ikke vet noe om, og jo mindre kunnskap vi har om dem, jo mer negativt innstilt blir vi. Nå er jeg i en posisjon der jeg kjenner meg selv godt og selv store kriser som kommer flygende mot meg, berører meg ikke som det ville gjort før. 

Når det kommer til pappa så er jeg ikke like bekymret som jeg pleier, jeg tenker en dag av gangen, og at vi skal gjøre denne julen spesiell for hele familien, vi skal ta utfordringene som kommer med sykdommen hans, og vi skal knuse den. Vi skal bruke hver eneste dag vi har sammen, til noe positivt, og vi skal ikke fokusere på kreften og alle problemene vi vil møte på i fremtiden. Vi kan ikke styre fremtiden, den har vi ingen kontroll over, men det har vi over dagen i dag. Jeg selv våkner hver eneste dag og tenker som ett rusfritt menneske, jeg tar fatt på dagen med positive vibber på tross av marerittene og på tross av trøttheten og morgengrettenheten som ofte oppstår, jeg velger selv hvordan dagen min vil bli, og dette er jeg bevisst på hver eneste dag. 

Det er så ufattelig lett og bekymre seg over fremtiden, som vi ikke en gang vet noe om, og vi glemmer å leve i nuet og akkurat i dette øyeblikket, vi går glipp av så mange ting fordi vi fokuserer feil og lengre fremover, når nuet ligger her rett foran oss. Jeg mener at vi velger hvilken person vi ønsker å være, og at tankene våres har ufattelig makt over hvordan vi føler oss, å bli bevisst på disse tingene har endret hele livet mitt, og det gjør det lettere for meg å leve uten russuget og trangen til å stimulere meg selv. Jeg liker å kjempe litt ekstra for det jeg har, jeg merker at jeg liker og streve litt, og jeg føler en enorm mestring når jeg kommer meg igjennom ting jeg ikke trodde jeg ville klare. Dere er en av de tingene som gjør meg så sterk som jeg er nå, kommentarene deres og tilbakemeldingene er ikke til å tro! Jeg er ufattelig stolt over den jeg har blitt, og jeg gleder meg til fortsettelsen og orker ikke å bruke energi på å fokusere på alt som kan gå galt fremover. 

Ha en magisk fredag, og lev i nuet!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg