Forskjellsbehandling av barn!

Reklame | Ellos.no

Sunne diskusjoner er viktig for meg og jeg lærer mye igjennom å diskutere det jeg måtte mene om en sak!

Jeg tar gjerne en diskusjon og nekter å gi meg om jeg vet jeg har rett. Jeg tåler å ha feil og trekker meg i de situasjonene motparten har rett, så jeg er ikke vanskelig på den måten, men disse sunne diskusjonene fikk meg til å tenke på hva det værste jeg vet er og jeg måtte tenke meg godt om 🙂

jeg har kommet frem til at det må være urettferdig behandling av mennesker, uannsett hvilken situasjon det er, og samme hvem det gjelder,  men mest av alt barn. Det vrir seg i sjelen min når jeg ser foreldre som forskjellsbehandler barna sine og jeg har sett noen eksempler som får meg til å bli fysisk dårlig! Jeg har sett eksempler på tydelig forskjellsbehandling og det brenner i meg bare jeg skriver om det. Jeg har aldri vært ett menneske som har klart å si ifra om jeg mener noen går over grensen, men når det kommer til akkurat dette har jeg rett og slett ikke klart å holde munnen igjen og jeg vet jeg hopper rett i gryta ved å skrive at jeg har sett forskjellsbehandling og har hatt litt problemer med å bryte inn med en gang og si ifra, men jeg tror mange sitter med samme erfaringen men ikke tør å si det.

Når det kommer til å si ifra til foreldre så kjenner jeg at det er skikkelig vanskelig, man bryter på en måte inni noe som ikke er våres sak, men i noen tilfeller må vi bare sette barna først. Jeg bryr meg egentlig ikke om jeg får foreldrene på nakken, bare jeg vet barnet er trygt og blir behandlet skikkelig. Forskjellsbehandling ovenfor barn er helt hjerterått og jeg får vondt langt inni sjelen når jeg tenker på alle disse barna som får ødelagt sin psykiske helse fordi foreldrene har problemer med seg selv. Barn som opplever forskjellsbehandling sitter igjen med en følelse av at dem ikke betyr noe, for de viktigste personene i livene sine, dem får det bekreftet hver eneste gang dem opplever at eventuelt søskner får mer oppmerksomhet eller at dem blir mer holdt med. Jeg har selv opplevd forskjellsbehandling i barndommen og man husker den følelsen livet ut. Det føles rett og slett helt forferdelig, og for ett barn er det vanskelig å forholde seg til. Barn er naive av natur og verden skal være rosa og perfekt, og når voksne mennesker behandler dem dårlig har dem lite å stille opp med. Jeg sier det ofte at dem som er stygg med barn eller dyr virkelig trenger hjelp for sin egen psyke, for der går grensen. Barna vokser opp og får en dårlig selvtillit som er prentet på dem ifra barnsben og er en tung byrde og ta med seg videre i livet. Jeg tenker vi voksne har ett stort ansvar når det kommer til å bygge opp barna våres og få dem til å ha troen på seg selv. Det er ikke enkelt å være voksen, så det krever sterke barn som virkelig liker seg selv og alle sine kvaliteter, dem blir voksne fort nok, og jeg tenker at barndommen skal vare lengst mulig. Barn skal ikke oppleve å takle disse tingene som voksne skal ta seg av! 

En gang sa jeg ifra, og overgikk alle mine egne sosiale grenser da jeg såg en far som behandlet det lille barnet sitt skikkelig ille på en butikk, han kjeftet og smelte uten at barnet en gang hadde gjort noe, og jeg såg hvor kuet barnet var og ikke turte å si noe, mens pappaen rev og slet i gutten, og da bare glapp det fra meg og  jeg hevet stemmen og spurte om det virkelig er slik man behandler barn, og pappaen virket til å få sjokk over at noen sa ifra. Jeg håper virkelig at det bare var ett engangstilfelle. 

Når jeg skriver om forskjellsbehandling av barna så tenker jeg igjennom min rolle i mine barns liv, og jeg håper at dem aldri får kjenne på en slik følelse, for jeg elsker barna mine på lik linje <3

Klær fra Gina Tricot som jeg anbefaler videre til leserene mine! Masse billig og pent tøy 😉

Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg