Ett verdiløst menneske

Bingo overstått og selvsagt 0 i kassa på denne dama her!🤭😂

Jeg hadde faktisk ingen forhåpninger om at lykka ville snu, jeg har blitt vant med å tape hver eneste gang.🤭

I dag har vært en meget spesiell dag, det har vært en klypesegselviarmen-dag der jeg har måttet sjekke om jeg i det hele tatt er våken 😳

Med kameraet knipsende imot meg, jeg som ikke føler meg noe spesiell eller unik på noen slags helst måte.

I de mange samtalene besøkte jeg noen følelser jeg sjelden oppsøker men som jeg tenker er viktig å kjenne på spesielt i jobben min som erfaringskonsulent, at jeg ikke glemmer disse følelsene. At jeg på ekte fortsatt kan besøke disse følelsene og kjenne litt på dem er viktige i jobben min for og kunne hjelpe på best mulig måte. 

 

Hvordan det faktisk føltes å være alkoholiker og narkoman på ett lite sted.❤️

 

 

Man føler seg utenfor og dette her er bare ett eksempel men jeg tenkte på det på 17.mai! jeg har aldri blitt invitert inni en 17.mai-komitee og jeg har bodd her på samme sted i 35år.

Dette er noe som er obligatorisk og som går på rundgang, jeg har aldri blitt telt inni dette systemet som jeg forstår “alle” er en del av.

Det er obligatorisk og en plikt og bidra! 

Som rusmisbruker blir man ikke regnet med som ytedyktig, det blir ikke forventet noe av deg og man forsvinner. Det er som å ikke telle med i folketallet om dere forstår og man føler det på kroppen.

Man ser det i blikkene på dem man passerer på gata, denne avskyen. Etter at jeg ble rusfri og har hatt med meg mennesker som fortsatt sliter merker jeg det ekstra godt, jeg klarer ikke å beskrive på det på andre måter en avsky og hat.💔

 

For meg som oppdager dette stigma  og ser det med rusfrie øyner kjenner at det bobler inni meg og jeg har så lyst å gjøre en endring.

 

Jeg er ikke typen som blir sittende på nevene uten å prøve i det minste og håpet var at denne bloggen ville ta flere inn i hvordan det faktisk er å leve som rusavhengig, hvordan det var for meg å være ei ung jente på bygda og være en sliter. Være det mennesket som mottok alle disse blikkene av avsky. ❤️

 

 

 

 

Når man sliter blir man sett på som bare problemet, man er plutselig ikke ett menneske med behov, følelser og evner.

 

Bildet de fleste har av rusavhengige stemmer ikke overens med det mennesket jeg er, ja jeg er alkoholiker og narkoman til den dagen jeg dør men jammen santen har jeg noen evner jeg også! jeg er ytedyktig og burde telle med.😁

 

De fineste menneskene har jeg møtt i rusen, de mest kreative og talentfulle har jeg møtt i miljøet og de smarteste og klokeste setningene har komt ifra munnen på mine rusavhengige venner.❤️

 

Jeg har aldri følt så mye kjærlighet, at noen virkelig har tatt deg inni varmen og gitt deg alt dem har å gi som hos dem som virkelig har fått kjenne på hvor brutalt livet faktisk kan være.❤️

 

Jeg tror at jeg har en viktig stemme fordi jeg har vært en av disse verdiløse, disse man unngår på gata og gjerne tar en hel omvei bare for å slippe å se, disse man snakker om men ikke til.

 

Disse man helst vil gjemme bort, ta bort ifra folketallet og overse.💔

 

Jeg tror jeg har en viktig stemme fordi jeg ikke stemmer overens med det bildet man har laget seg av hva en alkoholiker er, husk på at dem som er synlige bare er 10% av oss.

 

Resten er usynlige, perfekte og alt på stell. Dem er en av dere og går i ett med omgivelsene.

 

Alle mennesker har en verdi, alle har en mening her på jorden.

 

Jeg tror jeg har funnet min❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg