Ett påskehjem tar form på våres vis

Dette er noe som er helt fullstendig nytt for meg, og jeg har ikke pyntet til høytider siden jeg mistet barna mine til barnevernet i oktober 2008. Alle høytider har blitt bevisst boikottet og med en mor som er lidenskapelig opptatt av og pynte så har det vært mange år med store konflikter. En gang kastet jeg faktisk juletreet ut vinduet da jeg kom hjem til fullpyntet hus, og vi har hatt noen lattere etter den jula der jeg ble tvangspyntet imot min egen vilje. 

Å feire høytider har blitt helt feil uten barna, men først nå har jeg begynt og slippe opp denne motstanden og heller nyte. Mamma har vært på sykehuset i 10 dager så denne påsken handler om og nyte å ha henne hjemme igjen, den handler om at min kjære har fri fra jobb og vi har tid til disse tingene vi ellers ikke rekker. Denne påsken handler om familie! 

Før handlet påsken om alle disse røde dagene! planleggingen rundt og ha nok alkohol til alle dagene, og spenningen om det rakk rundt. Jeg har mange gode minner når det kommer til denne høytiden men denne gangen er det godt at kjøleskapet er fylt med Solo på tilbud og ikke tuborgbokser som bare forpester isteden for og leske.

Livet er forandret på alle måter så isteden for og fortrenge alle disse høytidene så skal jeg heller omfavne dem og gjøre dem anderledes. 466 dager uten rusen har gjort meg mer åpen for og forandre disse traumene som fører til ubehag hver gang jeg blir minnet på spesielt høytidene. Nå bryter jeg mønsterene og koser meg sammen med familien min!

Neste prosjekt blir foringer av alle vinduer, men nå skal vi roe helt ned etter en hektisk periode! vi gleder oss til enda mer 😉 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg