En dag av gangen…..

Man lærer seg fort i denne prosessen med å forbli rusfri å ta en dag av gangen. Vi har ingen makt over morgendagen og vi står egentlig uten kontroll. Vi må rett og slett ta den dagen vi har i dag og gjøre det beste utav den. Det handler ikke lenger om russug for meg, men å bygge opp livet rundt meg med tingene som gir meg energi og ikke bare stjeler. Det handler om å skape seg disse opplevelsene rundt seg som får en til å drive videre selvom det er tungt. For jeg skal love dere at det ikke bare er en dans på roser dette her, men det kunne også vært så mye værre. 

Jeg vet på en måte hvor jævlig vondt ting kan være, så jeg setter slik pris på disse dagene der jeg har det helt ok! før ville jeg tro at man alltid strebet etter denne lykken, men jeg har tatt meg selv i  å finne lykken i disse småtingene som egentlig aldri har betydd noe for meg før. Jeg bruker hver eneste dag til selvterapi og for å komme meg videre, jeg har mange arr på sjelen min som stjeler mye av fokuset, men jeg er overhode ikke ødelagt. 

 

Å finne sin indre styrke er noe jeg har hørt om før og syns litt av hvert om, men i denne prosessen har det fått en større betydning for meg. Å finne sin egen styrke handler egentlig om å bli kjent med deg selv når ting virkelig er ille og kaoset herjer rundt deg, det er først da du finner ut om du ønsker noe nok. Jeg føler at hver eneste gang jeg står med dritten oppetter halsen så sier jeg inni meg at dette skal jeg klare, og jeg klarer det alltid. 

Uansett hva som skjer i fremtiden vil jeg alltid holde fast på den jeg er og det jeg står for, fordi jeg har mistet meg selv mange ganger og er ikke lenger villig til å bukke under. Jeg har funnet ut at jeg faktisk liker meg selv som rusfri og jeg har holdninger og verdier jeg før bare såg opp til hos andre, jeg har funnet ut at jeg faktisk kan gjøre noe med den stemmen jeg alltid har undertrykka og aldri brukt, og det er mektig.

Veien hit har vært kronglete og forferdelig til tider, men på slike dager der jeg har det helt ok, så er faktisk alt verdt det. Jeg har vært edru i 411 dager i dag, og har opplevd mer på disse dagene enn hele livet tilsammen. Før var jeg ingenting og nå kan jeg bli alt jeg vil!

Denne bloggingen min har blitt viktigere og viktigere for meg, og den hjelper meg når jeg virkelig sliter men også kjenner på vanvittig glede! jeg er heldig som får lov og dele med dere, og jeg har funnet mitt talerør der jeg får fortelle min egen sannhet om livet i rusen og helvetet med å komme seg ut.. Jeg akter og aldri legge filter på meg selv og alltid være trofast til det valget jeg tok. Jeg lever hver eneste dag som om det er min siste, og har aldri hatt det så bra før. 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg