DETTE er ikke for pyser!

 

Jeg har fortalt dere mye om den dagen jeg knakk ryggen og valgte og prøve meg på ett rusfritt liv, uten å vite hvordan eller hva som skulle til. Jeg har fortalt om at jeg plutselig fikk lyst og leve og oppleve alle disse rare tingene jeg aldri før har drømt om. Jeg lå i sengen og opplevde ett raseri som var rettet mot meg selv for første gang, og det var ingen andre og legge ansvaret på plutselig. Men det jeg ikke har fortalt dere er at dette bare var avslutningen på en lang og hard prosess i meg selv, jeg var møkkdritalei lenge lenge før dette skjedde.

En ting jeg er så vanvittig lei av er denne tanken og ønsket om å endre livet sitt, for denne tanken har jeg gått med i så mange år men har ikke hatt muligheten til og gjøre noe med den. Rusen er så mektig at den kontrollerer deg fullstendig og på tross av at du ønsker deg ut finner du ingen utvei. Rusen blir løsningen din på alt, og når dette først er lært så er det vanskelig og se at man har andre løsninger som fungerer bedre, ett liv uten rusen skremmer dritten av deg og forestillingene du har i hodet om ensomhet og ett dårlig liv ødelegger lysten til og prøve, man er rett og slett helt overbevist om at ett liv uten rusen ikke fungerer og dermed bruker man denne løsningen som man vet funker der og da. 

Jeg ønsker og være ett levende eksempel på fordommene jeg en gang hadde imot dette rusfrie livet og ikke minst mot hjelp ifra systemet, jeg trodde oppriktig ikke at jeg hadde ett valg den gangen og det sier litt om hvor sterk denne rusen er og hvor forvrengt den gjør deg. 

Jeg husker hver eneste gang jeg hadde vært på samvær med barna mine så vokste det frem en enorm motivasjon til og dra hjem og “fikse” livet mitt, motivasjonen var skyhøy idet jeg forlot barna mine og jeg var full i energi til og ta fatt på det som ventet meg. Det varte helt til jeg var iland her i Måløy og dro rett for og drukne sorgene mine og glemme hele samværet. 

Hver eneste gang jeg var fyllesjuk eller dårlig tenkte jeg det samme, men tanken varte helt til sjuka var over og jeg var atter igjen klar til og ta runden. Denne tanken er irriterende, for nå tenker jeg på hvorfor jeg ikke tok tak og grep om livet men jeg var rett og slett ikke klar!

Man kan si at jeg har rusa meg i 18år deriblandt 2år på sprøyter. I hele 10år av disse årene har jeg gått med den samme tanken om å slutte og ruse meg og lage meg ett normalt liv, i hele 10år har jeg gått og tenkt at rusen ikke er for meg og at jeg har ønsket meg ut av denne livsstilen. Jeg ønsker og være der for disse menneskene som sitter med den samme tanken, der dem ikke finner utveien men vet at livet med rusen ikke lenger er for dem slik at dem slipper og gå i så mange år som meg selv. 

Denne gnagende følelsen av å være mislykket eller å ikke prestere i å gjøre disse tingene “normale” mennesker klarer, det å ikke klare å kontrollere sitt eget liv både økonomisk og praktisk og hver gang man prøver så feiler man. Jeg er for og bygge opp mennesker og gjøre det slik at dem får troen på egne prestasjoner igjen, at dem kan våkne uten og bekymre seg for disse småtingene lenger som er problemer som ser ut som store fjell. Jeg ønsker virkelig å vise at når jeg klarer dette her, så klarer faktisk alle det! for ingen hadde trodd at jeg ville klare og legge rusen bort og faktisk skape meg ett liv uten å selvsabotere for meg selv hver gang jeg lykkes. Jeg ønsker oppriktig at alle som ønsker det kan få oppleve denne sjelefreden og denne mestringen det “normale” livet faktisk gir en.

Dette er min drøm og jeg er så glad for at jeg slipper og sitte og tenke at jeg må fikse livet mitt, jeg er på vei mot ett bedre sted og aldri i verden hadde jeg trodd det ville bli så deilig. 

Aldri nøl med å kontakte meg eller noen andre om du kjenner behovet for det, det er ingen skam i å be om hjelp noen ganger, vi er ikke skapt til og klare alt selv alltid! dagens visdomsord ifra meg. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg