Dagens juleforberedelser i bilder!

FOR en dag folkens! jeg er faktisk helt matt etter denne lange men kjekke dagen sammen med familien min 🙂 jeg har kjørt rundt som en jojo og fikset og styra på og jeg er faktisk helt ferdig før jul og det er mange dager igjen! i dag har vi vært på juleselskap hos tanten min! det er faktisk hele 12år siden sist jeg var på dette tradisjonsrike juleselskapet og jeg kjenner at julestemningen er på gli 🙂 dere ser jo på bildene at det faktisk er fysisk umulig og ikke kjenne litt på denne berømte stemningen når alt er så julete og koselig.

 

Jeg og min kjære har laget våres egen tradisjon med julestrømpe, så barnslige som vi er og jeg har en mann  som ble veldig fornøgd med sin, nå venter jeg bare i spenning på min og hva han nå kan finne på! små barn og gleder.

 

Sååå har jeg og Sebben vært og handlet inn matvarer og drikkevarer til jula og har fylt opp både kjøleskap og skapene med alt som fremkaller smakene av jul, når jeg tenker meg om så er det dette julen handler om, maten og alle fristelsene slik at man må på en real slankekur når jula er over, det er høytiden for kos og kjøleskapet som hvert eneste år har blitt fylt til randen med alkohol inneholder nå ting som er langt mer fristende og sunnere for både kropp og sinn, tidene forandrer seg og nå er det jula jeg ser frem til, uten rusen.

 

Jula for meg handler ikke om alle disse store tingene og de dyre gavene, det handler om at jeg får tid sammen med familien min og min kjære som har fri i mange dager på rappen. Det handler om å være ekstra grei med alle rundt meg, vise ekstra omtanke og sende en ekstra tekstmelding til noen jeg ellers snakker lite med, det handler om disse småtingene som lyser opp hverdagen og jeg tenker at dette er noe jeg ønsker å ta med meg også videre i det nye året som kommer, verden ligger der foran meg med så mange muligheter jeg aldri før har hatt, jeg kan nå så langt jeg ønsker og det er bare meg selv som setter grensene. Det føles godt å ta fatt på denne høytiden med ett rusfritt sinn der jeg faktisk har plass til andre enn meg selv, jeg har kapasitet til å hjelpe også andre, noe jeg aldri kunne ha forestilt meg før. Jeg kommer ifra krigen, jeg må regne med noen skader og men. Fortiden vil alltid prege meg, men jeg har valgt riktig og vil bruke fremtiden til å gjøre opp for alt, jeg ønsker å gjøre andre også sterkere, sterke nok til å ta det samme valget som jeg har tatt, vise at lyset og håpet er der om man ønsker det nok. Å bruke egenerfaring er det eneste som fungerer i mange tilfeller og jeg akter å bruke det med både omhu og respekt, jeg har en makt jeg ikke ønsker og misbruke og min tillit er sterk. 

 

Jula vil aldri bli det samme uten barna mine, men jula kan bli bra uten dem så lenge jeg vet dem har det godt og vet hvem jeg er i livene deres, jeg er heldig som får ha så mye kontakt med dem og at dem aldri vil være i tvil på hvor høyt jeg elsker dem. Mange som mister barna sine til barnevernet mister dem faktisk, det har jeg aldri gjort. Jeg skrev tidligere at jula er meningsløs uten dem, men jeg innser at jeg har tatt feil. I jula kan jeg forandre verden litt for noen, jeg kan være den lille forskjellen for mennesker som sitter i samme situasjon som meg, det er en stor makt og ha. Vi mennesker tror vi ikke har noen betydning i det store bildet, men for noen er vi alt. Jula vil ikke bli meningsløs uten barna, det vil være trist uten dem men jeg har tatt grep om livet og det er mange som er glad i meg, at jeg nå er edru igjennom min første jul betyr noe, også for barna mine. Dette blir den mest betydningsfulle jula i mitt liv, en dag av gangen og ofte en time av gangen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg