BMI = Overvektig = BULLSHIT!

Dum som jeg er så googler jeg både sykdommer, symptomer og i dag BMI! for det meste finner jeg ut når jeg googler symptomer at jeg er døden nær og har kort tid før dødsleiet og i dag fikk jeg meg en på tryne da utregningen på min BMI viser overvekt. For første gang i hele mitt liv har jeg fått stempelet i panna og om jeg ikke var så sikker på meg selv så hadde jeg gått rett i kjelleren.

Jeg tenker på unge jenter som regner ut dette på nettet, får beskjed om at dem er overvektige og det viser faktisk utregning for NÅR du kan forvente og nå din perfekte BMI…. jeg SPYR.

Jeg er fullt klar over at jeg har gått opp masse kilo og at jeg sikkert hadde fått bedre helse om jeg gikk ned ett par men noe overvektig syns jeg overhode ikke at jeg er og disse skjemaene deres merker jeg provoserer meg. Jeg har hatt spiseforstyrrelser hele mitt liv og er VELDIG glad for at slike utregninger overhode ikke fantes den gangen jeg var ung, usikker på min egen kropp og overhode ikke mottagelig for slik type info, de unge MÅ ha det helt jævlig i dagens samfunn. 

Jeg spiser mine egne ord her, as we speak! jeg trekker tilbake alt negativt jeg har sagt om min egen kropp og de 26kg jeg har gått opp på grunn av medisiner for og bekjempe en alvorlig sykdom, jeg trekker alt tilbake og er ekstremt fornøgd med den kroppen jeg faktisk har! den er frisk, sunn og overvektig ifølge disse målingene som jeg ikke finner logisk om jeg så prøver intenst og forstå.

Når jeg ser tilbake på innleggene mine om disse kiloene jeg har gått opp så ser jeg at jeg faktisk har vært med på og forsterke kroppspresset der ute og det beklager jeg på det dypeste! det skal aldri skje igjen, for denne kroppen har bært meg igjennom ufattelig mye og disse ekstra kiloene skal jeg herved bære med den største stolthet! 

Det håper jeg at alle andre også gjør der ute! elsk deg selv som du er og snakk bare positivt i speilet når du ser deg selv på morran! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Så flott skrevet!!
      Jeg leser bloggen din innimellom og synes du virker som et ærlig, jordnært menneske med masse mot og utholdenhet. Stå på videre og nyt ferien 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg