Bloggingen har forandret meg

Reklame | Ellos.no

Denne bloggen og alt den har gjort for meg har forandret meg som menneske fullstendig. Før var jeg ett lukket menneske som var vanskelig å komme innpå, og jeg har alltid hatt store problemer med vennskap. Jeg hadde mange bekjente og alle ble dette, og jeg fikk aldri noen nære venner, fordi ingen slapp innpå meg nærme nok til å bli noe mer en bekjente som ikke vet så mye om hverandre. Smalltalk var det eneste noen fikk utav meg og jeg turde aldri å åpne meg om noe som betydde noe for meg eller nærme meg andre med disse indre følelsene. Når man åpner opp for vennskap eller åpner seg generellt, åpner man også opp for å risikere å bli sviktet, og jeg tror det er dette jeg har vært redd for hele veien. Jeg liker ikke tanken på å være sårbar så jeg har laget en automatisk avstand mellom meg selv og alle andre, selv de nærmeste. Man blir ensom av å alltid være aleine om alt, og man føler seg fullstendig aleine om å slite også. Jeg orker ikke å gå i dette mønsteret lenger, og jo mer åpen jeg er ovenfor andre, jo mer åpner dem seg også, og det er ett ballspill. Nå har jeg vært unna det sosiale i lang tid, og har begynt å krype inni meg selv igjen, og det merker jeg veldig godt. Jeg har gått tilbake til å ikke si så mye, selvom jeg har noe jeg skulle sagt, venter jeg helt til det er for seint med å si det som ligger på tungen, og det er vanskelig å se at jeg automatisk går tilbake til slik jeg var før. Det handler om sosial trening, for inni meg er ingenting av det jeg har å si noe viktig, det er rett og slett ikke viktig nok når jeg står i situasjonene, det stopper opp og jeg får ikke frem noe annet enn denne smalltalken igjen. Jeg er fryktelig redd for å gå tilbake dit jeg var før, den tiden skremmer meg og jeg orker ikke tanken en gang på å være så begrenset av min egen angst for det sosiale, og alt det fører med!

Denne bloggen har endret meg som person, og har gjort meg mer åpen, også i denne perioden vi ikke har hatt lov å være sosial. Det har vært godt å hatt denne bloggen som en kanal ut til alle menneskene jeg har blitt så glad i, og alle dem nye bekjentskapene denne bloggen har skapt <3 aldri i verden hadde jeg trodd at en blogg av alle ting ville bety så mye for meg, men når jeg ser tilbake på innleggene jeg startet med, så ser jeg hvor forandret hele livet mitt har blitt siden jeg startet. På bare noen måneder er alt forandret, og det er en selvfølge at det tar tid å tilpasse seg denne endringen som har komt så raskt. Jeg føler jeg kan være åpen og ærlig og tømme meg skikkelig igjennom denne bloggen, og nå når man ikke kan ha den store kontakten med omverdenen så kommer det godt med! Jeg gjør alt i min makt for å ikke bli slik jeg var før, fordi jeg har sett hva åpenheten har gjort for meg som menneske. Alle disse følelsene har vært forbundet med stor skam før, men nå skammer jeg meg ikke lenger for noe som helst. Skammen har ødelagt så mye for meg før, men så fort jeg startet å dele, og møtte forståelse så innsåg jeg at det ikke er noe å skamme seg over! Det er så mange der ute som sitter med de samme ekle følelsene som jeg har, og som også føler skammen dem fører med seg. Jeg er heldig som får dele, gjøre følelsene ufarlige og skape fokuset på tingene jeg brenner for!

Jeg var klar for å legge meg inn da jeg startet denne bloggen, for traumebehandling og for å få diagnoser, og etter jeg startet bloggen drev jeg min egen traumebehandling og fant min egen vei som jeg alltid gjør! Nå etter ett par mnd med blogging har jeg ingen behov for denne behandlingen lenger, og satser på vanlig samtalebehandling. Jeg har vokst masse på denne bloggingen og har lært meg selv å kjenne på det dypere nivå, jeg er glad i meg selv og respekterer meg selv, og tror jeg har funnet min vei utav det helvetet jeg levde før. Jeg er klar for at hverdagen kan starte som normalt, og at ting går fremover. Jeg har så mange ting å se frem til! Og gleder meg til å ta med meg bloggen videre i livet og dele! <3

Shoe Biz//Jacqueline de Yong//Jacqueline de Yong//Twist & Tango

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg