Baksiden av medaljen

Som dere sikkert har skjønt har jeg fått oppleve baksiden av medaljen den siste tiden, der folk går inn for og presse meg ned og kritisere min måte og drive blogg på! poenget med hele denne bloggingen min var og vise ett ansikt på rusavhengighet og jeg merket fort fordommene og vrangforestillingene som finnes i samfunnet våres.

Mange ganger fikk andre sjokk når jeg presenterte meg som alkoholiker, dem hadde sett for seg en gammel sliten mann i hjørnet på en bar og ikke en ung jente som meg. Disse ønsket jeg og gjøre noe med.

 

 

Denne bloggen startet ved en ren tilfeldighet, aldri i verden hadde jeg sett for meg å bli en blogger, men det ble en befrielse og lette på tanker og følelser imens hele Norge kunne lese det. Det ble min vei tilbake til samfunnet og min måte og gå imot strømmen på bygda. Det er nemlig ikke så lett og være narkoman på ett lite sted for så og komme tilbake som rusfri og faktisk bli tolerert, respektert og tatt imot. 

 

Jeg har delt ALT, rått og råte med dere og har blitt kjent med meg selv som den rusfrie Monica, ikke en gang jeg vet hvem jeg er uten. 

 

Jeg har blitt kritisert for å skrive flere ganger for dagen om at jeg er rusavhengig, noe jeg overhode ikke kjenner meg igjen i men har tatt det til meg på en måte jeg ikke helt hadde sett for meg. Det har tatt bort alt av krefter jeg hadde, pågangsmot og styrke. Jeg føler ikke meg som meg selv lenger. 

 

Aldri før har jeg vært redd for og dele noe som helst, dere har jo sett hva jeg har delt før. Nå veier jeg ordene mine og er redd for og tråkke noen på tærne eller si noe som kan bli kritisert.  Det er vondt og være meg akkurat nå…. 

 

Avhengighet er helt vanlig, det er noe man burde snakke om. Det er ikke noe vi skal gjemme bort og fortie, det er noe som absolutt alle har ett eller annet forhold til, alle vet om noen. En rusmisbruker er ikke lenger en som sitter og tigger på gata, det er en vennine eller ett familiemedlem, det er en ressurssterk person som har livet på stell men som slapper av med rusen når livet blir for anstrengende, det er ikke lenger noe som skal være skamfullt og ødeleggende, det skal være helt normalt og snakke om. 

 

Jeg går ikke tilbake til kroken min og skammer meg, jeg står for den jeg er og det jeg har oppnådd med denne bloggen. Hver eneste dag får jeg meldinger ifra mennesker som sier at akkurat jeg har hjulpet dem, til og ikke skamme seg men å gjøre noe med problemene. Det kan faktisk ingen ta ifra meg, selv om skrivergleden min har fått seg en knekk kommer jeg alltid sterkere tilbake, det har jeg vist så lenge jeg har levd.

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

11 kommentarer
    1. Håper skrivegleden kommer tilbake når du har fått dette på avstand. Og at du klarer å være 100prosent deg og legge sensuren bort. Med tiden vil det nok bli mye lettere å sile ,men gøy å få dritt blir det aldri.
      Lykke til,ha en god dag og ikke glem hvor sterk du er ❤

    2. Det trengs berre ein for å kvelve eit lass. Både når det gjeld rus og når det gjeld kommentara (og masse anna sikkert). Men du skal være glad for at du fekk spaden i trynet. Du har blitt obs på at den kjem, veit berre ikkje når eller kossen 😉 For tenke seg til; du har handtert den uten å rømme i rus! Når teppe går ned og det å sitte på nevane er det siste ein vil, gjorde du akkurat det. Du har fått deg ei skrape, men gøyme den ikkje! Den blir eit arr du tek med deg vidare til neste strid. Som eit bevis på at du har vore i krig før! Og ikkje er ein som ligg att på slagmarka. Klarar vi å bære såra og arra våre som bevis på at har kjempa og vunne, istaden for å tenke på dei som bevis på at vi har feila, er detta kaoset dei kallar liv, verdt å leve. Så er jo alt ein prosess… det som sømma seg for deg for eit år sidan, sømmer seg gjerne ikkje no. Med ansvar og tillit, føl det forpliktelser og forventningar. Ein kan ikkje få i påse og sekk 😉 Så er du vel komen der at du må ta eit tydlegare val på om du skal ligge i skyttergrava og kjempe som einkvar soldat eller være ein leiar og forbilde i sinn og tale og rykke framover til neste seier 😉 Og du, bruk dei rundt deg!! Uten ventilasjon, blir det råte 🤣😉❤

    3. Fortsett bare på den veien du går. Det er du som skal utforme bloggen og ingen andre. Det er ikke så lenge siden du var aktiv narkoman og det er helt naturlig å skrive mye om det en tid framover. Det er din “dagbok” for å komme videre i livet. Tankeprossesen skal ut. Skrittet videre i bloggimgen fimmee du ut av selv når tiden er moden. La deg ikke styre/forstyrres av andre.

    4. Jeg tenker du skal fortsette å blogge slik DU ønsker det, så får andre feie for egen dør. Du har også fått mange tilbakemeldinger på dette og vi følger deg av en grunn.

      Klem fra meg

    5. Drit i medbloggere som kritiserer, og diskuterer deg! De er både barnslige og misunnelige! Jeg heier på deg! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg