Bak fasaden – oppfølger

På lørdag skal jeg være dagens snapper på en snapchat mot mobbing. I forkant postet jeg i dag ett innlegg litt utenom det vanlige, med bilder av ett bombet hus ifra da både jeg og min kjære var syke. Det var riktig ubehagelig for meg og poste disse bildene, men jeg liker og presse mine egne grenser. 

Alle som kjenner meg vet at hjemmet er viktig for meg, og at jeg rydder hver eneste dag og aldri i verden ville latt leiligheten sett slik ut over tid. Dette var ett eksperiment om dere ønsker, fordi tema for snappingen på lørdag er akkurat dette! “bak fasaden” …. 

Jeg merker på meg selv at jeg tenker ofte på dette begrepet og hva jeg legger i det, ja det har faktisk blitt så ille at jeg må sminke meg før jeg går ut døren og setter opp en slags maske for og møte verden. Alle som leser denne bloggen vet hvilken kamp jeg er igjennom på privaten både med rusfriheten men også alle andre områder i livet. I dag bestemte jeg meg for å poste bilder ifra bak fasaden når jeg ikke har det så bra, og det ble mottat på en helt annen måte enn noen andre innlegg….. Det ble møtt med hat og stygge kommentarer som spådd når man velger og vise andre sider av livet enn det folk flest er vant med. 

Det er faktisk skremmende at det kan snu så fort når man viser virkeligheten og ikke bare disse perfekte bildene ifra lykkelige stunder og ro og harmoni. Jeg beklager til alle som ble skikkelig provoserte, men jeg har lært mye i dag. 

Jeg tror vi alle har godt av å gå inni oss selv og finne ut hvor dømmende vi egentlig er når det først gjelder, og hvor mye enklere det er å spre hatet bak en skjerm.

 

Tusen takk til dere som tok dere tid til å spre positivitet oppi det hele! jeg tar til meg alle disse fine kommentarene, og overser disse negative.

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Hva!! Jeg skrev ikke til deg på de bildene men gjør det nå. Er det virkelig mulig at folk er så “slemme” mot hverandre… Det jeg tenkte da jeg så dem var at jeg skulle ønske jeg var naboen din så skulle jeg kommet over og hjulpet deg . Klem

    2. Veldig viktig det du sier – og ja, jeg leste innlegget du la ut, inkludert kommentarene.
      Jeg er ikke overrasket over dømmende, nedlatende og fordømmende kommentarer. Det er desverre sånn på nettet. Tror faktisk ikke kommentarene hadde vært mye annerledes dersom du skyldte på forverret psykisk sykdom, for folk ER desverre ikke særlig snille med hverandre på nett, der de sitter bak tastaturet og dømmer og fordømmer… Legg ut et “glansbilde”, og du blir applaudert. Legg ut bilde av en vanskelig og dårlig hverdag, og du blir fordømt… Jeg heier på alle som har, eller har hatt det vanskelig. Stå på!👍👏 Alle gode ønsker sendes deg og dine.🙂

    3. Æ så innlegget og kommenterte, men var ikke ufin. Noen ganger må det være litt kaos. Mitt første innlegg (har lagt ut to) i den gruppa var så fullt av ekle kommentarer at æ valgte å slette det. Stå på videre og ta vare på helsa di først og fremst 😊 Kjekt å få følge deg videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg