Avreagering isteden for eksplodering!

Det går ofte hett for seg i livet mitt og i dag satte jeg meg i bilen og kjørte for å gi bilen en trengende vask, oppi hodet var jeg irritert og frustrert og disse høye lydene av å sitte inni denne vaskemaskinen og du nesten lurer på om vinduene holder mål eller vil knuse i tusen biter var beroligende!


Å få noe annet å tenke på er en teknikk i seg selv, for oppi situasjonen er frustrasjonen altoppslukende og det eneste du ser er problemet som er foran deg. Når denne overdøvende lyden hamret rundt meg fant jeg fred.

Jeg er skrudd sammen på en rar måte og det er selv vanskelig for meg selv og forstå, jeg har en tendens til å tro at menneskene rundt meg vet alt, uten at jeg faktisk har sagt det til dem. Dette utløser frustrasjonen og når man er stresset ifra før så kan det ofte smelle for meg! I dag valgte jeg riktig. Isteden for å dra ut konflikten så dro jeg i vaskehallen med bilen og lot meg selv få en støyende pause til å tenke meg om. 

Dette livet er slettes ikke bare en dans på roser, og det har jeg ikke tenkt til å late som heller, ofte renner det fullstendig over for meg, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er ikke vant med å stå i situasjoner uten å rømme, det er første gang alt for meg, og det er forvirrende. Det er så mange ting som skal læres, ofte på den harde måten, og det er om å gjøre og lande på beina hele veien. Verden går så vanvittig fort! Ukene suser forbi, og jeg glemmer de viktige tingene på veien ofte, disse tingene som er viktige for meg blir satt bakerst automatisk, og jeg kommer på etterskudd hele veien, jeg føler ikke jeg strekker til alltid, og blir veldig frustrert. 

Det er en kunst dette og forholde seg til andre mennesker, jeg er vant med å forholde meg til min gjeng, og thats it! Jeg satt jo innendørs hele året, og gikk vell på butikken kansje 3 ganger per år, jeg har kommet langt iforhold til hvordan det var før, men  ennå har jeg en lang vei å gå når det kommer til kommunikasjon og samhandling med andre mennesker.

Det kom noe godt utav denne eksplosjonen, og nå står bilen nede ren og pen, og hjemmet mitt er forholdsvis bra det også! Dagens lærdom er å dra i vaskehallen og høre på støyen når kaoset omringer en 😉 

 

 

Jeg har gruppe på Facebook! Tilbaketillivet heter den og der poster jeg alt nytt som skjer her 🌹❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg