Åpen ærlig og rusfri

Sannelig er det lørdag folkens og det er tid for avreise! kofferten er ennå ikke pakket og jeg føler meg som ett rotehue på tur. Ingenting kan ta ifra meg gleden akkurat nå og jeg kan fortelle dere såpass at når klokka ringte i dag spratt jeg opp av sengen og startet og synge, til min kjæres fortvilelse. 

Forventningene til denne dagen er skyhøye og jeg gleder meg så intenst til dette som blir mitt andre årsmøte i denne organisasjonen. Når man brenner for noe så brenner man skikkelig og det føles ganske så rart ut for meg og brenne for en slik sak plutselig. Hadde noen fortalt meg for 458 dager siden at jeg ville være en del av noe slikt, hadde jeg ikke trodd dem.

Å ikke føle seg aleine om de holdningene og meningene man har til livet er unikt for meg, uten dette fellesskapet hadde jeg stått aleine. Hele mitt miljø og mine omgivelser handlet om rusen, dette var en vei ut og muligheten til og møte andre som faktisk hadde levd lenge uten rusen, det var faktisk første gang jeg hadde hørt noen snakke positivt om dette. Når man hele tiden får høre at ett rusfritt liv vil bli både ensomt og kjedelig så frister det ikke, men når mennesker som har klart seg uten i 30år forteller at det faktisk er verdt det in the end, så får man motivasjonen til og fortsette. Vi mennesker trenger litt veiledning når vi holder på og gå oss ville, jeg har mange veiledere og mennesker som har gått veien før meg, det føles trygt og godt. 

Jeg anbefaler ett fellesskap uansett problemstilling, det åpner øynene og gir muligheter du ikke trodde du hadde. Det skapes ett rom av trygghet og åpenhet om disse tingene som er viktige for deg, uten skam fordømmelse og pinlige stillheter. Jeg har funnet det jeg søkte etter og er så stolt over og være en del av noe større en meg selv. 

Når man har så mye erfaring i sekken på ryggen syns jeg det er dumt og brenne inne med det, jeg tenker vi må bruke all denne erfaringen til og faktisk opplyse og hjelpe andre som ønsker seg ut. Jeg fikk denne hjelpen akkurat da jeg trengte det og min store drøm er og være dette ene mennesket som gir ting mening når alt føles meningsløst, dette ene mennesket som gjør rusfrihet mening, om dere skjønner. Det er min store drøm. 

 

Åpen ærlig og rusfri 

 

2 kommentarer
    1. Stå på Monica. Jeg tror med din åpenhet så kan du hjelpe andre.
      Holder på å pakke jeg også 🙃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg