Å bli edru for andre

Jeg har sett så mange eksempler på dette og jeg ser at det nesten aldri går veien, jeg har selv gått i disse fellene mange mange ganger. Jeg har virkelig prøvd og slutte og ruse meg for barna mine, foreldrene mine og kjærester men det har aldri gått. 

I 2019 prøvde jeg og slutte for Sebastian, jeg innså at vi aldri ville holde sammen om jeg fortsatte og drikke som normalt, jeg visste at jeg en dag ville våkne i sengen med en annen og jeg ønsket virkelig ikke dette senarioet in the real life. Jeg korket flasken i slutten av juni og klarte og holde meg unna alkoholen helt til september da jeg gikk på en stor sprekk. Imellomtiden brukte jeg amfetamin og lurte hodet mitt med at dette var greit siden det var alkoholen jeg var avhengig av, vi misbrukere er flinke til og rettferdiggjøre rusmisbruket våres og jeg fatter ikke hvordan jeg kunne være så dum.

Når man slutter for andre så går man på vent og når jeg hadde glemt og tatt antabus så kriblet det i hele kroppen fordi jeg visste muligheten var der, jeg tenkte i mitt eget hode at jeg kunne lære meg og ruse meg igjen og livet handlet mest om å få tiden til og gå fort og være okkupert i eget hode slik at suget ikke tok overhånd. Selv for denne mannen som jeg elsker av hele mitt hjerte klarte jeg ikke å slutte og ruse meg, selv ikke for barna mine klarte jeg det.

Da jeg fryktet for livet mitt fant jeg en kjærlighet til meg selv, jeg begynte og ønske og oppleve ting som fallskjermhopping og fjellturer, jeg ønsket og bli ett friskt menneske om dere skjønner. Jeg startet og se klart hvor mye jeg skadet meg selv i rusen og hvilken skade jeg selv hadde påført meg selv. Jeg begynte og bry meg om meg selv og min egen kropp på en måte jeg aldri før har gjort, og først da klarte jeg og ta valget for meg selv. 

Livet vil være en eneste stor krise rundt oss når vi slutter og ruse oss, vi vil ha 10000000 grunner til og falle tilbake, og om det skjer noe med noen rundt oss vil tiltrekkingen til det gamle livet slå oss i bakken, men når du først gjør det for deg selv og vet HVORFOR du sluttet er det vanskeligere og se seg tilbake og ønske en reprise på fortiden. Først når du har bestemt deg i hjertet og sjelen din, kan du klare denne kampen dette faktisk er. Det nytter ikke å slutte for noen andre, for da kjenner man ikke denne kampviljen når alt går imot deg, og den eneste personen du har og stole på er faktisk deg selv.

Mange ganger har jeg følt at hele verden min raser rundt meg, og at mennesker jeg stolte på forsvinner ifra meg, mange ganger har jeg bare hatt meg selv igjen og om jeg hadde sluttet på grunn av noen andre denne gangen hadde jeg kastet inn håndkleet for lenge siden. 

Jeg måtte nedi kjelleren og kjelleren under kjelleren for og faktisk ta dette store steget og velge rusfriheten. Den dagen jeg valgte rusfriheten så valgte jeg og forandre hele livet mitt, alle mine meninger og mønstre, den dagen valgte jeg og oppføre meg som ett rusfritt menneske, tenke som ett og være som ett rusfritt menneske i alt jeg gjør. Daglig ser jeg mennesker som er fysisk rusfrie men ikke psykiske, og jeg er glad jeg har funnet ut at det ene ikke kan gå uten det andre. 

Dette er en kamp for livet, og det hadde ikke gått aleine. For meg har fellesskapet i rusettervernet vært redningen, men jeg er veldig bevisst på at jeg ikke sitter med noen fasit. Man må plukke ut ting ifra andres reise og lage sin egen, man må finne ut hva som er viktig for seg og finne disse motivasjonene man vet man mister om man ruser seg. For min del har bilen faktisk vært en stor motivasjon, og bloggen som har blitt min type terapi men det vil jo ikke funke for andre. 

Det jeg liker med dette fellesskapet er at vi alltid vet vi har hverandre og er en telefonsamtale unna, vi alle trenger noen og med dette fellesskapet er man aldri aleine. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg så igjen, har enda kampen for å slutte å drikke vin. Men det er fan ikke lett. Har vært å henta antabus ,så må bare vente til helgefylla er ute av kroppen. Er livredd for å bli dårlig pga noe med hjertet. Fikk også veldig bivirkninger av det, så derfor sluttet jeg. Trodde dette skulle gå bra, men ikke så lett når samboer bare halvveis prøver. Synes du er kjempe flink 🥰

      1. Nei når man bor sammen med noen som ikke helt ønsker det samme blir det vanskelig og ta ett valg selv og stå for det, det vet jeg alt om 🙂 Heier på deg og ønsker deg alt godt <3 takk for kommentar <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg