223 dager i edrueligheten

Reklame | Ellos

Og det har vært de mest minneverdige dagene i hele mitt liv, jeg har hatt klart hode og sinn og har opplevd mer på disse dagene en på hele livet. Jeg har følt glede jeg aldri trodde kunne oppnås og følt på kick jeg aldri i verden trodde var mulig uten rusen. Jeg har lært meg selv å kjenne på det dypeste og med ett klart hode har jeg blitt skikkelig kjent med meg selv og mine særegenheter. Jeg kjenner meg selv så godt nå at jeg kjenner alle farene før dem dukker opp, og har klart å kutte alle triggere og negativiteter i livet mitt, uten å ha dårlig sanvittighet av den grunn. Jeg har funnet respekten og kjærligheten jeg trenger å ha for meg selv, for at andre skal kunne gi meg det samme, og jeg forstår nå at jeg faktisk fortjener bedre enn hvordan jeg hadde det før. Jeg står for absolutt alt jeg har gjort, det må jeg og jeg tar ansvar for alle feilgrep, men jeg har også lært meg å akseptere at det finnes ting jeg ikke har makt til å forandre, og disse må jeg bare legge bak meg. Jeg føler jeg har fått ett mye bedre forhold til dem rundt meg, jeg har lært meg å slippe flere mennesker inn, og jeg har lært at det er ok og ta imot støttende ord og komplimenter, og faktisk ta det til seg! Jeg har også lært at det er okay og ta imot hjelp, og man skal ikke være sterk aleine, man er ikke svakere bare fordi man trenger hjelp innimellom, og det er ingen skam i å si at man sliter! Igjennom denne bloggen her har jeg lært meg å være åpen og ærlig mot alle, og jeg tror dette har reddet meg på mange måter, igjennom denne bloggen har jeg gjort det umulig for meg selv å sprekke denne gangen, og jeg har fått ansvar som ligger på meg, som gjør det lite fristende å ta seg en øl! Jeg har fått respekt ifra alle jeg har møtt, og rett og slett blitt møtt på en helt fantastisk måte! Jeg har aldri hatt noen å svare til, ang egen oppførsel og nå føler jeg at jeg har mange som liter på meg og som forventer at jeg skal klare dette, og jeg ønsker for alt i verden å ikke skuffe.

Jeg er stor i kjeften! Og de siste 223 dagene har jeg vært større enn noengang. Jeg har alltid vært en person som alltid har holdt alt inni meg, og selv ikke de nærmeste vet noe som de tingene jeg har tatt opp på bloggen her, og det var noe som skjedde med meg når jeg startet på steoridene. Jeg følte ett stort behov for å snakke ut, få ting bort og på avstand, og jeg brøt ned absolutt alle disse traumene jeg har bært på i så mange år igjennom denne åpenheten. Jeg gikk igjennom situasjonene som har preget meg som menneske bit for bit, og oppdaget at jeg ble lettere på skuldrene for hver eneste ting jeg arbeidet meg igjennom. Jeg følte meg nesten frelst da jeg oppdaget at dette funket for meg, og trodde ikke å snakke og å være åpen ville gjøre at jeg aldri mer trenger å tenke på disse opplevelsene som har lagt i bakgrunnen og ødelagt meg som menneske i 32år. Denne prosessen har vært helt jævlig vanskelig, og jeg har måttet bryte meg selv helt ned, for så å bygge meg opp igjen. Bloggen har på mange måter hjulpet meg i denne prosessen, og jeg føler meg som et helt annet menneske. Jeg har ikke lenger alle disse vonde opplevelsene som hjemsøker meg, jeg har blitt ferdig og har gått videre. Nå går jeg med lette skuldre og er stolt over hvem jeg har blitt, og jeg gleder meg til denne fremtiden som alltid har skremt vettet av meg. Jeg tør å drømme, og jeg drømmer stort, og tenker at når andre kan så kan jeg også. Jeg kunne ønske jeg visste alle disse tingene mange år før, men slik ble det ikke, og bitterheten over at jeg ikke klarte det i fjord nytter ingen. Jeg var ikke klar da, og ville ikke klart det uannsett. Jeg måtte bare falle ned trappen og knekke ryggen før jeg tok til vet! Lærer på en harde måten som min mor har sagt til meg siden jeg var liten 😉

Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg