Vi søker nytt hjem

Det er party i underetasjen og jeg fatter ikke at jeg er så sjokkert som jeg er… det er jo slik det er hvert år og den store årsaken til at jeg hater julen mest av alt i verden. Jula minner meg om brutte løfter og bringer meg tilbake til og være totalt maktesløs, maktesløs og utav stand til og være nok for mine foreldre. Jula har aldri vært tid for kos, det har vært tid for alkoholen, de høye stemmene og den ubehagelige latteren man bare får når man er ruset. For ikke og snakke om kranglingen! det var den eneste tradisjonen i vårt hjem! 

Jeg er en 33år gammel dame, men akkurat nå føler jeg meg som den 5åringen jeg en gang var, traumene river og sliter i meg og jeg er livredd for hva som kommer som neste…. Uforutsigbarheten, denne mangelen av kontroll. 

Jeg har sagt ifra denne gangen og svaret var ganske så klart… Man kan ikke kaste ut folk, jeg må jo forstå at jeg ikke kan kreve det. Mamma må jo ta hensyn til dem, men hvor i helvetet er hensynet til meg? jeg som har kjempet i 690 dager for og komme meg på beina igjen etter 18år med rusmisbruk. 

Jeg har gjort alt for og beskytte hjemmet mitt, unngått og tatt mennesker inn i aktiv rus, avslått alle innkommende så lenge jeg vet at det handler om fylleprat, jeg har tatt alle forhåndsregler for og beskytte mitt liv men det er alltid og vil alltid være noe som ikke fungerer her. Jeg vet jeg utleverer, jeg vet at jeg ikke burde skrive om mammaen min, men å være pårørende er det jævligste jeg noengang har opplevd. Jeg føler meg uviktig, at jeg ikke betyr en dritt for dem jeg burde bety alt for og nå er jeg fullstendig aleine! Mamma drikker ikke selv, det har hun aldri gjort men en muliggjører er hun. 

Hele nettet her florerer av støtteerklæringer til meg, mennesker som sier at jeg betyr så mye, at andre er glad i meg og at det jeg gjør er så jævla viktig. Men så betyr det ingenting for dem få det burde bety alt for. 

 

Problemene vokser rundt meg, vi må finne oss ett nytt sted og bo, jeg har innvistert alt jeg eier og har i dette hjemmet men nå er jeg tvunget til og forlate det fordi hensynet til andre rusmisbrukere står høyere enn meg og mine meninger. DA føler man seg liten her i verden!

Jeg er forbannet, såret til de grader at jeg ikke har mer å gi….. Jeg har så jævli lyst og bare gi opp og gjøre det jeg pleier og gjøre, men så er det noe som holder meg igjen…. 

 

 

Jeg er faktisk så sint at jeg ikke orker og finne ett pent bilde og dele en gang…. det raser inni meg.

 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

 

26 kommentarer
    1. Räknar med att det inte går att komma fram till en kompromiss?!
      Jag vet att den dagen (förhoppnings svart) Når jag skippar alkoholen helt .. Då kommer det bli nolltolerans för min del.
      Jag kommer sproicka annars. Jag tror inte att jag är ensa om det.
      Jag förstår självlöart att du inte vill slänga ut människor men dom måste ju respekrera dig?? Dom måste ju se hur hårt du kämpar och allt jodd du har lagt i huset..för att skapa eran trygga plats.
      I min ögon (utan att alls känna hela historien) så tycker jag att dom borde inse på egen hand att det faktiskt är dom som borde röra på sig. Jag kanske har fel.. jag känner ju som sagt inte historien!!!

      Jag tänker på dig och hoppas att du och karln får leva tryggt kvar på eran trygga plats! Ni har tillräckligt att kämpa med!!

      Lycka till vidare med allla din mål och projekt… Din väg framöver ser väldigt ljus och fin ut… Demonerna på vägen får du ta när du kommer..
      Ni är ju dessotom två! 🙂

      All lycka till Er!!

      //Hondjuret

      1. Håper din mor tenker seg om, og sier dem opp, å leier ut til noen som ikke ruser seg. Jeg skjønner deg godt. Det burde din mor også gjøre. Jeg beundrer deg så veldig. Det er sundt å blåse ut. Håper inderlig det ordner seg for deg Monica. Du er jo så utrolig flink og tøff. Ønsker deg all lykke til fremover. Klem. 😍👍🙂

    2. Som du vet har jeg ikke klart å forstå hvorfor du valgte å kjøpe og bo sammen med de som har vært problemet fra starten. Det er som å tro på julenissen, og julenissen eksisterer i fantasien til barn. Faren din er altså blitt så bra etter bruddet at nå er det på’an igjen. Nye lovnader, og du sitter der med svarteper, igjen. Til neste gang, og neste.
      Det er bare å flytte, og ta det praktiske etterpå. Kontakt krisesenter om nødvendig og få tak over hodet. Selge deg ut kan du gjøre senere. Eller leie ut leiligheten. Aller helst må du bryte av helt, og ikke bo og leve tett på som nå.
      Ikke la de ødelegge for deg og dere. Vinn din kamp og ditt liv med den indre styrken du har, for den eier du selv, ikke de.
      Ta kontakt med krisesenteret nå, pakk med dere nødvendigheter, og lås døra. Lås. Kjør. Legg dem bak deg. De backer deg ikke, det ser du sikkert nå. Livet byr på sånne stygge realiteter, dessverre.
      Dritten går over bare du gjør noen enormt viktige valg. Du må tydeligvis gjøre et sånt valg nå. Håper alt godt for deg og kjæresten.

        1. Takk for blomsten, det var da noe. Jeg forventer aldri hjerter som drysses nedover i kommentarfeltet, følelser eller takk fra noen, verken her eller ellers.
          Mitt livsmotto er bl.a. ; «Ikke forvent å få noe ingen har tenkt å gi deg».
          Der ligger mye bak de ordene.

    3. Uff så trasig 😥 Dere må komme dere vekk, dere har satset alt for å komme videre i livet, så ikke la noen ødelegge for dere. Vi er mange som heier på dere og føler med dere. Dere er sterke superflotte mennesker. Stor styrkeklem 🥰🥰🤟

    4. Dere er så sterke å målbevisst .Heier virkelig på dere ! De som ikke ikke har vilje eller ikke vil utav rusen , de får en ikke hjelp . Lei ut den leiligheten dere bor i nå og flytt , det tror jeg er den beste løsningen som er best i deres situasjon . Har hatt en mor som var alkolholiker, forandret seg aldri . Minste i min søskenflokk gikk i tredje klasse når hun reistetil Oslo på fylla pappa var ukependler og vi var alene , en søskenflokk på ti år , tolv år og sistemann på fjorten år .Hun reiste fra oss før også , men jeg husker ikke hvor små vi var da . Det var tøffe tider og ingen rundt brydde seg .Som voksne hadde vi lite kontakt med henne og bare gjennom telefon . Like før hun døde sa hun , kanskje jeg skulle valgt annerledes . De ordene falt på steingrunn . Mitt råd , kom dere vekk , skap et nytt trygt hjem . Med veldig hilsen Aud . HEIER PÅ DER ❤️

        1. Heier alltid på dere . Du er virkelig en ressurs person Monica . Tenk
          du har klart å komme ut av rusen etter så mange år . Du har levd i år med traumer og ptsd er vondt å ha. Du skaper et fint hjem sammen med kjæresten og du holder foredrag og du har søkt jobb . Blir helt sliten her jeg , for en jobb du har gjennomført , å gjennomført med glans. Virkelig godt jobbet ! Deg selv ,samboeren din og skriving er dine største resusser ❤️

    5. Trasig att dei ikke tar hensyn 😡Forstår dere er skuffet .Men det blir sikkert ikke siste gang det skjer . Sett nok av folk som ikke har kontroll på rusen .Du veit no skjølv korleis det var med deg før du kuttet ut rusen . Stadig en grunn for å ta seg en fest ..
      Finn dere et ny bostad å flytt !! Lei ut leiligheten og begynn på et ny plass . Da slepp dere å tenke på kortid neste fest blir nede og kan finne roen på en ny måte .. lykke til og vær stolt av dere begge som har klart å begynne et nytt rusfri liv .. Beundrer dere begge . Klem

    6. ❤️❤️❤️, vet hvordan det føles, du er kjempetøff å all rett til å være forbanna å skuffet. Det er av sine egne vi får det. Mange klemmer til deg 🤗🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg