Vi ønsker oss en sunnere livsstil!

I dag har vi gjort noe vi har planlagt helt siden jeg kjøpte bilen min tidlig på året i fjor, det er nesten en skam at det har tatt oss så lang tid men jeg har lagt nede for telling med ryggen jeg knakk i desember 2019 og har slitt med sykdom. I dag tok vi steget og fytti katta så deilig det var!


Jeg er en misbruker i alt jeg gjør, så jeg setter meg ikke mål om og trene hver eneste dag eller gå på de største toppene, jeg er ganske bevisst på og ikke overgjøre noe som helst, og målet er heller ikke og bli i toppform. Det og føle seg frisk er det jeg er ute etter, der har jeg vært før og jeg ønsker meg tilbake. Jeg må sette mål som fungerer for meg og min tilstand, og akkurat nå føles denne turen som ett stort steg i riktig retning.

Jeg har nemlig slutta og drikke før jeg! å herrelighet så god jeg var en stund, og lot det gå sport i hver eneste dag med fysisk overdreven aktivitet. Nå setter den knekte ryggen en stopper for dette store engasjementet, og i dag fikk jeg faktisk gnagsår av den lille men fine turen vi tok oss.

Kondisen våres er helt elendig og det blir en stor jobb fremover for og bedre den, jeg har ingen forventninger om å bli frisk over natten eller smertefri, men jeg tenker det er på tide og ta noen grep om en sunnere livsstil her i heimen. Påsken er en ypperlig mulighet til akkurat dette, og jeg ser frem til flere slike turer sammen med min kjære.

Dette er ekte hverdagsromantikk når min kjære steller istand kakao på termos og pakker kvikklunsjen og bananer i sekken! ett steg av gangen ønsker vi oss en sunnere livsstil vi trives med.

Alle som kjenner meg vet at jeg liker og ha det behagelig og jeg skal ærlig innrømme at jeg har blitt ganske så lat, så og bli dratt med ut på slike turer kjenner jeg at jeg trenger for den psykiske og fysiske helsen min. Klokka er bare 13.40 og vi har allerede fått så mye utav denne hærlige onsdagen! jeg gleder meg til i kveld og atter igjen gruppa som jeg trenger i hverdagen min.

Prøv alltid og se det positive i hverdagen, grip disse små tingene og hold fast om dem. Ikke vær sammen med mennesker som drar deg ned, men omring deg med mennesker som ønsker deg godt. Livet er fort kort til og bedøve seg bort!

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

10 kommentarer
    1. Når ønsket kommer fra deg og din kjære, så er det helt realistisk å faktisk iverksette. Fysisk aktivitet og trening er en utrolig god hjelp til å føle seg bedre både fysisk og psykisk. Jeg har ikke villet nevne det før for ikke å fremstå som ….et eller annet… Det jeg vil si er at trening var en viktig del av min heling og «reparasjon» av meg etter at jeg begynte å ta vare på meg selv. Og, jøss hvor det virket! Bedre form, bedre hvile og søvn. Mere fornøyd og balansert. Bare positivt. Håper alt det beste for deg, og at du også setter deg selv først nå. Men, start rolig, veldig rolig. Ikke raskere gåturer enn at dere holder en samtale i gang, er en god regel. Så kos dere ute, og inne i påsken!😎🐣❤️

      1. Målet er og komme til ett punkt der vi føler oss sunnere og friskere, jeg må trene opp igjen kroppen for jeg har jo ikke vært i aktivitet siden desember 2019. Før var jeg en aktiv jente og ønsker meg tilbake til og kunne gjøre slike ting, med begrensninger selvsagt. God påske Lina <3 og takk for støtten du gir meg!

    2. Kos dere på tur. Dette er den perfekte årstiden å starte! Vår og sommer kommer, bedre vær i vente. Bruk Spotify og podcast og kos deg på tur alene også😊 Jeg anbefaler spesielt podcasten Guro og Guru med på tur – du vil garantert ha fått noen gode innspill når du er hjemme igjen. Jeg heier på deg❤️

    3. Synes dere gjør en fantastisk jobb og er supersterk som har klart å ta dere ut av missbruket. Fortsett og kjemp hver dag.
      Du virker som ett fantastisk menneske som ser positivt på livet. Og jeg elsker å lese din blogg, selv om jeg ikke er den beste på å komme med en kommentar.

    4. Grattis som tok steget og som tørr å være åpne om det! Respekt!
      Jeg slet med kronisk migrene i veldig mange år hvor livet bestod av tabletter og oppkast. Jeg ble reddet av en osteopat som lærte meg at jeg måtte puste ned i magen og drive med aktivitet som tvinger kroppen til det. Han tvang meg til å starte med løping, noe jeg ikke likte først. Det var flere kneiker og etter noen uker gikk det bedre og bedre. Så totalforandret jeg kostholdet mitt. Etter jeg begynte med plantebasert kosthold har jeg fått et helt nytt liv på så mange måter! Migrenefri, har fått så mye energi at det nærmest bobler over, blitt kvitt sukkersug, blitt kvitt betennelse i tarmen og jeg har fått en fysisk helse og livsglede jeg bare kunne drømme om før.
      Meld dere på vårt fantastiske onlinekurs og få med 5 bonuser og veiledning hele veien frem til mål 💪🎉 Jeg vil se dere oppnå de samme helseeffektene som meg og kjenne på enorm mestring og glede!
      Sjekk ut vår nettside: http://www.lopeakademiet.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg