Vi må lære oss og stå i dritten!

En ting livet har lært meg så er det at vi mennesker alltid vil komme i situasjoner der vi faktisk bare må stå i det! vi må tenke oss om flere ganger og bare kjenne på og ha det skikkelig vondt! det er en læringsprosess og etterhvert som vi blir eldre så oppdager vi at vi faktisk blir bedre på disse ulidelige situasjonene og lærer oss strategier  for å unngå og i det hele tatt ende i dem. Sannheten er at det faktisk går over og jo flere erfaringer vi lager oss med at det faktisk går over jo bedre blir vi som mennesker og  på å behandle oss selv riktig.❤️

 

På vei hjem ifra jobb tenkte jeg over hvor mange tusen ganger jeg har tydd til rusen med en gang jeg har kjent på ubehaget, der man kjenner at det river og sliter i sjela og det eneste man ønsker er en pause, jeg tenkte over hvor mange ganger jeg bare har flykta i rusen på grunn av kjærlighetssorg vonde opplevelser eller rett og slett fordi jeg har hatt det FOR bra. ❤️

 

Rusen har blitt min løsning på motgang, min kur for alle slags negative følelser og rett og slett blitt min pause ifra alt jeg ikke ønsker og kjenne på! jeg har rett og slett måttet lære meg og stå i dritten og faktisk tåle det, for livet kommer aldri til og bli enkelt og jeg vil nok tusenvis av flere ganger stå med dritten langt oppover halsen men har lært meg kunsten i å bare stå i det, bli ferdig og skaffe meg nok en ny erfaring med at det faktisk går over. Følelser dreper ikke og egentlig bunner alt i dette, følelser. ❤️

 

 

 

Det som var litt rart er at jeg tenkte på alle disse tingene da jeg kjørte ifra jobben i dag, jeg var rett og slett min egen psykolog en times tid og jeg fikk bra brukt for denne terapitimen da jeg møtte noen på butikken som før ville satt igang ett panikkangstanfall, ja før kunne disse anfallene vare i flere dager. Jeg stod på butikken og tenkte på alt jeg hadde tenkt på i bilen på vei dit, jeg tenkte på livet mitt og hvor mye jeg har forandret meg, jeg tenkte på hvor langt jeg er kommet imens han er på akkurat samme plass som før og jeg tenkte at jeg våger nå og stå i dritten i disse minuttene for så og småspringe til bilen. 

 

Jeg klarte det, uten angstanfall, jeg klarte det fordi jeg blir hva jeg tenker. Jeg valgte og stå i dritten og vinne meg en helt ny erfaring med at det faktisk ikke er farlig og stå i følelser og vonde tanker, det dreper deg faktisk ikke og det er ingen grunn til og flykte i rusen lenger.

 

Det høres sikkert ut som en liten bagatell dette her, men livet er fylt med viktige bagateller som tilsammen utgjør hele livet, endrer man en liten ting får det ringvirkninger og kan utgjøre mirakler i ens eget liv. I dag unngikk jeg ett angstanfall bare ved og kontrollere mine egne tanker og i morgen er det kansje ikke sikkert at jeg en gang tenker over at jeg møter denne mørke skyggen ifra fortiden, en dag av gangen.❤️

 

 

 

Her er det fredagsstemning på høyt plan! livet skal nytes her og nå, det er tross alt akkurat nå det skjer.

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg