Verdens enkleste pastasalat ALA Monica! <3 bilder og oppskrift

Denne pastasalaten går hett her i huset for tiden og den er SÅ enkel å lage! Fikk spørsmål om oppskrift her en dag så legger den ut her på bloggen også 🙂 husk at jo mindre biter av alt man kutter, jo mer behagelig blir smaksopplevelsen 🙂
Jeg bruker en dobbeltpakke med majones, og 2 store spiseskjeer rømme i denne, disse blander jeg i egen bolle og heller i dette helt til slutt.

Første jeg gjør er å sette på pastaskruene, da blir dette ferdig akkurat når jeg er ferdig med det andre. 🙂

Den største jobben er å kutte skinken, jeg bruker bogskinke, og jeg bruker 2 stk av denne. Du fjerner alt av det spekket utenpå skinken som ikke skal være der og vasker den godt før du starter. Jo finere biter man lager jo mer delikat er det å putte i munnen etterpå 🙂

Jeg lager en egen bolle, som jeg putter i skinken, 1 boks mais, bruker ca 2 godt oppkuttet purreløker, 1 hel rød paprika og 1 gul paprika, alt ettersom hva du foretrekker, mengden er du selv som bestemmer. Når alt er kuttet og pastaen er ferdigkokt, skyller du av denne og heller den over blandingen du har kuttet opp. Så tar du dressingen av majones og rømme og heller over.
Bland alt med hendene dine, og vips du har en stor bolle med pastasalat som varer lenge og frister når skiver ikke duger som frukost lenger 🙂
Vi fikk nytt knivsett til jul og såå mye enklere å kutte bitene til salaten og så mye mer delikat!
Bon appetitt alle sammen <3

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg