Valentinesday – Rent oppspinn eller en dag for å feire kjærleiken?

 

“Valentinsdagen, også kalt alle hjerters dag og kjærlighetsdagen, er en dag som feires 14. februar, og er en feiring av kjærlighet og romantikk. Feiringsskikken oppstod på slutten av 1500-tallet, og har antagelig opphav i folkelig tro på at fuglene begynte å pare seg på denne dagen”. Hentet ifra – Wikipedia

 

Dagen som mange har forskjellige meninger om og som er fremme i media hvert eneste år, en dag handelsstanden hover inn penger på og en dag som er ekstra sår for dem som ikke har en spesiell en i livet sitt. Kjærleikens dag! på godt og vondt! ❤️

 

Jeg tenker at det viktigste er jo alle disse småtingene vi gjør for hverandre i hverdagen, der vi viser hverandre at vi tenker på hverandre og der vi gjør det lille ekstra for at den andre skal ha det bra, jeg trenger ikke store rose buketter på Valentinsdagen for at jeg skal vite at min kjære mann elsker meg.😁❤️

 

Valentinsdagen blir tatt med knusende ro her i heimen!

 

I år har vi ikke brukt en eneste krone på denne dagen, jeg har vært romantisk på min egen måte med å handle inn middag og halspastiller til min kjære som er syk og vasket hus slik at han slipper å røre en finger.😁

 

Jeg tenker at slike ting er viktigere og det er nesten litt kvalmt når jeg ser at rose bukettene bare skyter opp i pris med det samme det kommer slike dager som dette 😳samme med morsdagen på søndag. Plutselig koster ting handelsstanden vet vil selge det dobbelte av det normale.

 

Det er vel strengt talt denne hverdags romantikken som er viktig i ett parforhold?  jeg undrer meg over hvor mye penger som blir brukt i dag… 

 

Hva mener dere om dette? bruker dere penger på gaver til deres kjære? hvilke tanker har dere rundt denne engelske tradisjonen? FYR løs i kommentarfeltet under her. 👇🫶

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Vi tek også Valentindagen med knusande ro. Man kan vise at man er glade i kvarandre heile året, uten at det skal vere kjøpepress frå butikkane, at vi må hugse våre kjære. Det samme gjeld Haloween.
      Berre kjøpepress.
      Ynskjer dokke begge to ein fin kveld 🌺😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg