Slik holder jeg meg psykisk rusfri

Det mange ikke vet er at det er stor forskjell på og være fysisk og psykisk rusfri, jeg kjenner flere som er fysisk rusfri men ikke i nærheten av og være psykisk rusfrie i hodet. Heldigvis hadde jeg mennesker som har gått veien selv og støtte meg på den dagen jeg tok valget mitt, og mennesker som ikke er redde for og si ifra til meg når jeg tar feil. Jeg er beriket med mennesker rundt meg som har forberedt meg på de fleste farene som truer der ute og ble fort fortalt om forskjellen på dette med fysisk og psykisk når det kommer til rusfrihet.

 

Naturen jorder meg, den får meg til og huske hvem jeg er i perioder der jeg føler at jeg mister meg selv litt. Jeg har fått mye oppmerksomhet noe jeg overhode ikke er vant med og bruker naturen til og finne tilbake til Monica.❤️

Mitt forhold til rus ble fort klarlagt, jeg hadde ingen valg.  Men mitt forhold til dette “vanlige” livet måtte bygges opp ifra skrats. Jeg har brukt naturen når følelsene har rast igjennom meg men også på dager der jeg har det helt fint, jeg bruker naturen når jeg trenger denne jordingen. Heldigvis har vi flotte plasser rundt oss her på Vestlandet, hvor en øyet ser så er det ett maleri der og det har ikke vært vanskelig for meg og søke til naturen når ting blir for meget for meg, den er jo rett utenfor.😁

Om dere ser godt etter ser dere det idylliske fyret på enden der.

Det jeg prøver å si er at naturen har blitt en viktig brikke i min rusfrihet, det har også dere. Dere som sitter og leser alt jeg deler, dere som kommenterer og gir meg oppmuntring, dere som velger og bruke tiden deres på og “Lytte” til meg, dere er helt unike og viktige for min rusfrihet. 

Livet mitt har blitt rikt på mange måter, jeg har fått lov og dele livet mitt med dere, hele denne veien er dokumentert ifra starten, dere farger hverdagen min og gir meg vanvittig glede og motivasjon, når alt bare er dritt søker jeg til bloggen men også når jeg er så glad at jeg holder på og boble over, denne bloggen betyr så vanvittig mye for meg! takk for at dere lar meg være meg.  ❤️

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Takk for deling av flotte fjell som er vasket glatte av ett til tider frådende hav.Vakkert og værbitt somlet står i Nasjonalsangen….
      Håper at duhar hatt en fantastisk 1.mai dag ogGratulerer selv om det er seint på kvelden..
      Regner med at Sebbe er frisk igjen…

      1. Sebben min skal på jobb igjen i dag og formen er bedre, menn blir alvorlig syke når dem først blir det 😂 hadde en kjempefin søndag og er klar for en hektisk og spennende uke. Takk for koselig kommentar ❤️🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg