Slik føles det og være fanget i aktiv rus! mitt mest ærligste innlegg på lenge. Del folkens!

Hver eneste lørdag kjenner jeg på den samme følelsen og tenker de samme tankene, jeg får en realitychek og ser virkelig endringene i livene våres. Jeg vet ikke hvorfor det akkurat er helgene som viser meg forskjellene, for jeg drakk uansett hvilken dag det var i uka og så aldri på kalenderen når jeg startet en 3-ukers, men på lørdager og søndager merker jeg hva som har skjedd ekstra godt. 

Denne lørdagen er stua mi  forvandlet til en byggeplass og det flyter rundt meg, men inni meg føler jeg en fred. På lørdags morgener får jeg som regel være i fred i noen timer etter at jeg har våknet, min kjære ligger som regel ett par timer ekstra og jeg kjenner hva disse timene gjør med meg. Fyllesjuke er bytta ut med livet! den er bytta ut med å bruke noen timer på og ta innover seg disse store fantastiske tingene som skjer i livet og bearbeide at jeg aldri mer trenger og gå tilbake til kaoset jeg legger bak meg. Håper jeg. 

 

Dette bildet tar meg tilbake til hvor ille det var den gangen. Etter 2år som sprøytenarkoman.

Standard før : Våkne opp i en seng som ikke var min, gjerne utpisset og skamfull over å igjen ha pisset i en annens seng. Fomle seg til og åpne øynene og prøve og finne ut hvor jeg er i verden. Skallebank utav en annen verden, skjelvende hender og på jakt igjen, etter bare noen sekunder i våken tilstand starter jakten.  Man skulle trodd man fikk nok drikke kvelden før, men jakten starter idet hodet begynner og arbeide igjen, man får aldri nok og uansett hvilken tilstand man våkner i så er det dette higet som aldri stopper. Drikke bort gårsdagen og drikke for og glemme morgendagen, drikke for og klare og face egne handlinger, drikke for og feire at hunden min har bursdag (hunden jeg aldri har hatt). 

 

Det jeg savner minst når jeg sitter her i stua mi på en lørdags morgen og planlegger dagen min er dette higet, denne jakten og denne følelsen av og aldri ha nok. Man er ett dyr under aktiv rus, man tenker bare på en ting og man gjør det samme igjen og igjen og igjen, dag ut og dag inn…..

 

På mange måter tror jeg at jeg følte at dette var kult også. At jeg var en del av ett narkotikamiljø på bygda var kult. Jeg følte meg unormal alle andre steder, men i miljøet ble jeg tatt imot med åpne armer. Jeg fikk en rolle i ett lite samfunn, respekt og anerkjennelse. Jeg søkte bare ett fellesskap og fant det i rusen.

 

Livet er for kort folkens…. Jeg har ikke mer tid til og kaste bort på rusen som bare tar livet av folkene jeg er så glad i, jeg har ikke tid til og være ett menneske lenger som hele tiden tenker på at jeg en dag skal klare og slutte og drikke! jeg er så lei av og tenke den samme tanken hele tiden! og det er derfor jeg nå har kuttet også røyken. Jeg MAKTER ikke og være det mennesket lenger, som hele tiden planlegger å gjøre endringer i livet men som ikke gjør det alikevel! det er poenget, det er motivasjonen min og det er dette som driver meg fremover. Fordi vi mennesker klarer og gjøre endringer bare vi blir forbanna nok, bare vi finner den gnisten og blir lei akkurat nok til og klare det!

 

Jeg har aldri møtt staere, mer viljesterke folk som i rusen! vi klarer akkurat det vi vil, vi er overlevere! problemet er jo bare at all fokuset vårt er på feil plass og om noen hjelper oss og flytte dette til en mer positiv ting så kommer vi til og være like fokuserte på dette som på og ødelegge oss i rusen. Vi trenger jo bare noen som hjelper oss til og flytte det fokuset, dra frem styrkene våres isteden for de dårlige egenskapene vi viser i rus. 

 

Slik føles det og være fanget i aktiv rus, slik føles det når kroppen går på autopilot og rusen er den eneste løsningen. Alle disse tingene må endres når man omsider får nok og våger og ta det store steget ut i den “normale” verden, for der forventer alle at du plutselig skal bli “normal” igjen bare fordi du har sluttet og ruse deg.

TTT- Ting tar tid! ofte veldig mye lengre tid enn man forutser og tror. 

 

 

Min kjære hoppet ifra sengen, i dusjen og rett i jobb.. Jeg tror jeg dåner! FOR en arbeidskar!

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Den rusmisbrukeren jeg kjenner er det mest ressurssterke menneske jeg kjenner, men fokus er på feil plass, så da går de som det går😢

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg