Skal sørge for at historien min ikke gjentar seg

God morgen verden og jeg håper dere har sovet godt og er klar for denne fredagen som ligger foran oss! jeg har noen spennende ting på agendaen og ser frem til og ta fatt på det store seminaret vi skal være med på. Jeg skal åpne det hele sammen med noen og tema er mobbing og utenforskap, det kunne ikke passet bedre, nå som jeg har gått igjennom historien min igjennom noen papirer.

Jeg er ikke typen til og bli bitter, jeg har det rett og slett ikke i meg lenger. Isteden for og bli sint ønsker jeg og bruke den kunnskapen jeg nå har og erfaringene mine til og hindre at det skjer igjen, at det ikke skal være så vanskelig og si ifra og sørge for at det blir tatt tak i når det skjer. Vi klarer ikke og eliminere mobbingen, den er her for og bli men vi kan faktisk ta ett ansvar og lære opp mennesker til og se den før det er for seint. 

 

Etter og ha gått igjennom store bunker med barnevernspapirer føler jeg ett visst ansvar, ett ansvar for og fortelle om hva som skjedde den gangen, ett ansvar for og sette ned foten og fortelle hva som kunne blitt gjort annerledes og som faktisk kunne reddet meg. Det er mitt ansvar.

På seminaret “hvordan møte mennesker med psykiske utfordringer og rusavhengighet” på Storefjell i Gol i November skal jeg ta opp både mobbing men også holde foredraget om mitt eget liv, dette blir min måte og ta mitt ansvar for at min historie ikke skal gjenta seg, gjøre mennesker mer observante på denne skjulte delen av mobbing og sikkert få noen til og tenke seg om flere ganger neste gang dem tenker og komme med en nedsettende kommentar eller to. 

 

Jeg gleder meg til og ta fatt på denne fredagen og har lagt papirene unna for en stund, det er viktig og ta seg pauser og ta inn litt etter litt. Det er ett helt levd liv i disse papirene men dem inneholder også svarene jeg trenger for og formidle dette videre til både dere men også igjennom arbeidet videre. 

Ha en fantastisk start på denne dagen dere! og tusen hjertelig takk for all støtten, jeg setter virkelig pris på det. Uten dere, ingen meg.

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

10 kommentarer

Siste innlegg