På noen sekunder kan alt forandre seg, alt kan bli borte og en slurk kan endre alt.

Det er stille i huset og så langt har ingen av oss 3 rusavhengige i dette huset sprukket, men innerst inne tenker jeg at det var poenget med hele scenen i kveld. Innerst inne vet jeg at poenget med det hele var å få oss utpå. Jeg bryr meg egentlig ikke hva noen mener om min utlevering av familien i kveld, jeg måtte for og ikke sprekke selv eller ødelegge hele huset her. 

 

 

Dette begynte som en fantastisk kveld! vi har jobbet på i hele dag og ryddet opp etter oppussingen denne helgen, vi var på bensinstasjonen og kjøpte mat og skulle ta det helt piano! jeg pappa og Sebben var på kjøretur og jeg hadde en fotoshoot som jeg gledet meg til og dele med dere. Så fort kan livet endre seg. 

Før alt bare ble helt feil

 

Når vi tre kom hjem forstod vi ingenting, i stua satt mamma sammen med flere som drakk øl i vant stil, jeg ble faktisk så satt ut at jeg gikk inn men som dere forstår var det ikke snakk om mange minuttene før jeg måtte gå igjen. 

 

 

Forholdet mellom meg og mamma blir nok aldri det samme, hun har ikke drukket siden jeg var 3år gammel så det er ikke det som er problemet. Problemet er at vi 3 rusavhengige blir tilsidesatt og overhode ikke respektert idet mennesker kommer inni våres omgivelser og drikker og fester, uten at det blir sagt ifra fordi vi må jo ta hensyn. 

 

Alt er endret for alltid, jeg har sett noen ting helt klart.

 

 

En grunnregel er brutt her i kveld, en regel om at i dette huset skal det ikke være rus. Denne viktige regelen som gjør oss trygge, denne regelen som vi må ha rundt oss for og klare oss. Vi har ingen problemer med og se folk drikke, vi er gjerne med på en fest! men vi ønsker ikke å ha det her hjemme på vårt territorium. 

 

 

Jeg høres sikkert veldig selvopptatt ut, ja frelst og som om jeg føler jeg er bedre enn andre. At jeg ser ned på mennesker som ruser seg, og at jeg har blitt høy på min egen rusfrihet. Jeg vil bare avkrefte det med det samme, det har INGENTING med det og gjøre. 

 

I kveld ble hjertet mitt knust i fillebiter og jeg husker ikke sist jeg var så sint. Jeg har ikke vært så rasende siden jeg rusa meg og da hadde jeg i det minste rusen og roe meg ned på. Jeg ble sviktet i kveld, som jeg har blitt hele livet, jeg har bare ikke sett det med edrue øyner før nå. . . dette sviket kommer jeg ikke til og glemme, fortiden gjør meg ikke bitter men disse tingene som blir gjort mot meg akkurat nå kan jeg levelig se for meg kan gjøre meg bitter over tid. 

 

 

Det er på tide og tenke nytt, på tide og tenke på mitt og Sebastian sitt beste. Når kvelden i kveld kunne skje, så kan vi bare vente på neste gang. Det er som en vond sirkel som bare går og går men denne gangen tenker jeg ikke å bare stå og se på den store lastebilen komme imot uten og gjøre noe, denne gangen lar jeg ingenting ødelegge noe. Det betyr faktisk ingenting hvem du er, om du er vennen min, familien min eller mammaen min. Uten rusfriheten så er jeg død, så jeg må bare sette den først.

 

 

Jeg gikk rett i skapet og fant frem denne boksen. Det handler ikke om at jeg har tenkt og sprekke, men den eliminerer den muligheten for akkurat nå.

 

Ps: Man kan ikke kalle seg venner når man kommer full på besøk når man vet at noen har slutta  og drikke… …. 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Dette var leit å lese,virkelig! Er veldig glad du hadde stående antabus i skapet. Fy søren,skal si dere ble satt på prøve-selv om det ikke var alkoholen som var det største sviket her,men menneskene som hadde mangel på respekt for deres hjem.
      Fy flate, dere er noen tøffe mennesker som virkelig står i det. Heldigvis ❤

    2. Jeg har fulgt deg en stund nå og er kjempeimponert over alt du har fått til. Jeg har også fortalt om deg til andre. Selv sliter jeg med en slags avhengighet til snop og den har ført til at jeg har fått høyt blodtrykk og diverse andre plager. Takket være deg er jeg nå på gang med å endre livet mitt. Klarte du å kutte ut rusen og røyken, så må søren jeg meg klare dette.

      Det gjør meg derfor trist å lese at selv den personen som burde vært en av dine beste støtter, svikter deg slik. Vit at du har mange støttespillere der ute som heier på deg. Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg