Oppussing av trappen som endret hele livet for alltid

Det er rene skjære lørdagsstemningen i hjemmet og vi tar det helt med ro før vi starter dagen, akkurat slik det skal være. Jeg har tatt noen bilder av gangen nå når den er ferdig oppusset som jeg ønsket og dele med dere.

Dere ser nok bare en trapp men jeg ser massiv traume og en opplevelse som skulle endre livet mitt fullstendig. Jeg har pusset opp denne trappen etter en alvorlig ulykke som på ironisk vis reddet livet mitt. Lite visste jeg det den gangen det hele utartet seg.

18.desember 2019 falt jeg ned denne trappen i rus, jeg knakk ryggen rett av og det ble oppdaget en alvorlig blodsykdom. Jeg opererte ryggen og går i dag med 2 plater og 9 skruer, jeg er frisk ifra blodsykdommen etter massiv medisinering av ulikt slag og mange måneder med uvisshet og angst.

Etter dette har jeg ikke rørt en dråpe alkohol, jeg har levd ett rusfritt liv og har bygd opp dette hjemmet sammen med min kjære som også er rusavhengig. Vi har valgt livet sammen og når jeg kom meg på beina ble det viktig og forsone seg med denne berømte trappen!

For og slippe og alltid bli minnet på denne ulykken måtte det en real oppussing til, det har selvsagt tatt tid siden jeg går med knekt rygg men jeg har kommet i mål med prosjektet. Det har vært terapautisk for meg og gjøre dette, en slags personlig forsoning med fortiden og det som skjedde. Jeg hadde sikkert hatt godt av hjelp til denne jobben men akkurat dette ønsket jeg og gjøre helt selv.

 

Oppussingen av gangen har vært mitt prosjekt, jeg har brukt lang tid og ikke stresset med akkurat dette og nå blir jeg ikke minnet på denne ulykken hver gang jeg er der, jeg har fått det på avstand.

Ulykken åpnet øynene mine, den fikk meg til og ønske og leve. Den endret livet mitt og ga meg livet i gave. At jeg ikke ble lam den gangen er ett under og jeg er heldig som er gående og klarer meg selv i dag.

Jeg tenker på det hver gang jeg utfører ett prosjekt her i huset, hvor vanvittig glad jeg er for alt jeg faktisk klarer og gjøre selv, det er lett og henge seg oppi alle disse tingene jeg lenger ikke kan gjøre på grunn av ryggen, men lykkeligst er jeg nok når jeg ser resultatene her hjemme og at vi faktisk har gjort det helt selv, på tross av begrensninger og stramt budsjett.

Alle fortjener og kjenne på mestring, på og ha ett hjem som ikke bare er ett bosted men som føles som ett hjem, alle fortjener stabilitet i livet og tryggheten rundt seg til og la kreativiteten flyte. Det er da man føler seg fri.

Takk for at jeg får dele, takk for at dere lytter og at dere heier meg frem! nå skal vi ta fatt på denne lørdagen og gjøre det beste utav den som alltid, jeg håper dere gjør det samme. 

 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Det er fantastisk å lese hvordan du har gjort motgang til medgang, og hvordan du har tatt tak i en bit av gangen for å gjøre livet(og omgivelsene) mer innholdsrikt og vakkert… Stå på, keep shining, og fortsett det inspirerende arbeidet, både med hjem og mot rus… <3

    2. Så fin gang – du har god smak😍 Men mest av alt, så imponerende – denne teksten gjorde veldig inntrykk. Heier på dere, på oppussing og på et rusfritt liv, heier på pågangsmotet og på den mentale styrken dette må kreve. Å finne det vakre i en hverdag som ikke ble som den skulle, å skape et hjem og trivsel fra en fortid med mange sår. Livet mitt ble snudd opp ned pga alvorlig sykdom i tidlig voksen alder – og livet ble aldri som jeg drømte om. Kroppen og livet fikk et nytt kart som jeg har slitt med å orientere meg i. Jeg jobber hver dag for å finne glede i det jeg har, og det jeg kan få til med mine begrensninger. Noen dager lykkes jeg bedre enn andre. Jeg lar meg imponere over viljestyrken din til å velge dette livet hver dag. Stå på videre, skjønnheten ligger i øyeblikket, og hjemmet er en god ramme om hverdagen – og rammen din blir virkelig flott! Takk for at du deler, du er til inspirasjon! God klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg