noen vennskap kommer, og noen drar

Annonsert innlegg

Den siste tiden har jeg tenkt litt over hva vennskap betyr for meg og hva som er viktig for meg og jeg har gjort noen tanker.
Det er noen vennskap som bare suger energien utav deg og som ikke tilfører deg noe positivt, og jeg syns ikke det er noen skam å bare kutte slike forhold. Jeg ser på vennskap som alle andre forhold man har på livets vei, det er noen man beholder i livet, og noen man bare må gi slipp på.
Ett ekte vennskap skal være basert på gjensidig respekt og kjærlighet for hverandre, der man ønsker den andre alt godt og alltid er i ryggen til den andre, man svikter ikke hverandre når det oppstår komplikasjoner og man prøver å bygge hverandre opp.
Noen vennskap er ikke basert på dette, og det har en egentlig ikke noe bruk for.
Jeg har hatt mange dårlige vennskap, og jeg har blitt gammel nok til å velge ut og luke ut folk jeg mener ikke har noen positiv effekt på meg, og jeg ser på dette som en menneskerett. Jeg velger hvem jeg vil la påvirke mitt humør og mitt liv og det føles egentlig veldig godt å komme til denne konklusjonen! Det er noe som har tæret, og jeg har følt at jeg kansje har følt meg bedre enn visse andre, men dette er overhode ikke tilfellet! Det er ikke sånn at jeg føler at jeg er bedre enn noen andre, jeg har bare valget for hvilke personer som slipper inni livet mitt.
Jeg skal heller ha 1 ekte venn enn 100 falske, og det er ikke noe stygt ment om NOEN! Jeg er virkelig heldig som har ett par virkelige venner, og disse forholdene prøver jeg å pleie så godt jeg kan, med vekslende hell. Jeg dytter gjerne folk unna når jeg plages med meg selv, men dette er veldig ubevisst og jeg mener ikke noe med det, men håper at andre også ser på meg som en god venn som støtter og bryr meg, for det gjør jeg virkelig med mine venner <3 mine venner er min klippe som gjør meg sterkere som person, og som jeg aldri vil miste.
Jeg har egentlig helle livet slitt litt når det kommer til vennskap og har problemer med å slippe inn folk til dybden, alle jeg møter blir på en måte bare bekjenter for meg fordi jeg ikke er åpen nok til å klare å stole på andre 100%, og der har jeg selv en jobb å gjøre. Det er vanskelig å gjøre seg sårbar i slike situasjoner fordi jeg har opplevd så mye vondt som jeg har men jeg er alltid klar for ett ekte vennskap som er basert på sunne verdier <3 nå er jeg klar for å fylle livet mitt med mange gode vennskap og skal helt klart bli bedre på å strekke meg ut å kontakte folk mer å ikke bure meg inne om det er noe som plager (som jeg har vært ekstremt dårlig på før). Dem ekte vennene blir der om du sliter og dømmer deg ikke om du velger å være åpen!
I dag er det lørdag, og jeg våknet med bare gode tanker <3 helt sykt at jeg er nr8 på bloggtopplisten her inne, så det var virkelig en overraskelse å våkne opp til! Jeg er glad dere liker bloggen, for dette er terapi for meg og jeg merker hvor stort jeg har savnet å blogge! Jeg har så mye på hjertet, og det er deilig å ha en stemme <3
Ha en fantastisk lørdag kjære Lesere

https://c.mtpc.se/tags/link/2103632

Annonse fra gymgrossisten siden jeg må ut i trening nå etterhvert så alt fra steoridene ikke forblir fett etter musklene går bort. På tide å få kroppen tilbake så jeg føler meg sunn og frisk også der! Anbefaler deres produkter! Og denne har jeg selv! C4 som gir bedre trening. 😉



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg