Noen dager kunne jeg bare vært foruten!

Reklame | Ellos

Fy flate for en dag her i heimen! Det er helt vilt hvor forskjellig formen min kan være fra dag til dag, og jeg er glad jeg ikke har forpliktelser på desse dagene der alt bare knyter seg og jeg bare blir liggende. Dette er den værste dagen rent energimessig jeg har hatt siden jeg knakk ryggen. Ingen celle i kroppen min har makt til å gjøre annet enn å holde øynene åpne og komme meg på do, ellers ligger jeg bare her og glor på tv-en og sovner innimellom. Det er godt vi er to som er like slappe så jeg har selskap i min kjære i dag. Det hadde vært trist å være her aleine når formen bare ikke er der den skal.

Vi har begynt å se på Greys anatomy på tv-en og har kjøpt oss Viaplay bare for å ha noe å se på, da vi har sett igjennom absolutt alt på alle de andre appene våres i denne dvaletiden. Jeg lurer på hvor mange timer vi tilsammen har sett på disse tanketomme seriene siden Desember. Når jeg gikk på steoridene klarte jeg ikke å se på tv, og tror ikke jeg såg en hel episode av noe som helst, men nå er jeg tilbake til der jeg startet. Jeg spiller også disse teite avhengighetsskapende spillene på telefonen, og skammer meg over nivåene jeg er på! Jeg blir kvalm av å tenke på hvor mye tid jeg har brukt for å komme til disse nivåene, men det stopper meg ikke fra å fortsette. Disse spillene har sikkert ødelagt mange liv! Denne dagen her var kansje det jeg hadde behov for, en dag med bare avslapning og ingen tankekjør. En dag som bare er min og uten at jeg trenger å ha dårlig sanvittighet over tingene jeg ikke får gjort. Jeg kan ikke rekke over alt heller, og føler at ting står stille fortsatt rundt oss, så ingen merker om jeg har en dag nede for telling. Det passer seg i denne perioden vi bare må smøre oss med tålmodighet, å bli liggende på denne sofaen uten å stresse med alt rundt. Jeg håper det ikke har med blodplatene mine å gjøre og at jeg er frisk, men jeg frykter det motsattte. Jeg er vant med denne kroppen nå, og jeg merker selv forskjellene fordi jeg har måttet være så obs på meg selv siden jeg ble syk. Man blir kjent med sine egne symptomer, og jeg har en liten tanke om at det er en grunn til at jeg ikke eier matlyst og er så slapp for tiden. Jeg har iallefall fått ny time hos legen siden jeg forsov meg i dag, og godt er det! Jeg føler legene tar meg på alvor når jeg sier ifra, og det føles trygt.

 

Jeg håper dagen i morgen blir mer effektiv, jeg har iallefall store planer hver eneste dag om å få gjort ting, men ender som regel opp med å ikke få gjort stort. Det er nesten så en begynner å savne steoridene bare for energien sin del, men bivirkningene er virkelig ikke verdt det. Jeg gleder meg til å bli frisk og rask og klar for det meste igjen, for det føles ikke greit å bli liggende som jeg har blitt i dag. 

Ellos//Ellos//Ellos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg