Narkomani og ADHD – Medisinene jeg før har ruset meg på skal nå brukes på resept

God morgen alle ihopa!❤️

I går fikk jeg diagnosen ADHD og det satte igang mange tanker, innlegget om dette finner dere her: HER

Jeg er jo rusavhengig og det er ingen hemmelighet at de fleste medisinene dem bruker mot ADHD er medisiner jeg selv har ruset meg på i mangel av ekte vare. Jeg står ovenfor ett valg som er rett vanskelig akkurat nå, for jeg akter aldri og sette min rusfrihet på spill.❤️

 

Jeg har fått høre at dem har medisiner som ikke er sentralstimulerende, og at disse medisinene blir brukt til mennesker som har vært avhengige av rus før. Disse plagene med at man er på 5 forskjellige steder i hodet på samme tid, eller at man faller ut av samtaler og ikke klarer og holde konsentrasjonen, hodet går på fullgir ifra jeg åpner øynene til jeg sovner med hjelp av medisiner. Jeg husker faktisk ikke sist jeg sov naturlig lenger, jeg har alltid hatt det slik og om en medisin kan gi meg roen så tror jeg hele livet også vil endre seg. Valget er vanskelig men jeg er sikker i min rusfrihet til og vite forskjellen på rus og medisinering som er nødvendig. 

 

Jeg blir faktisk helt på gråten når jeg tenker på at det faktisk er mulig og gjøre noe med denne uroen jeg konstant har gått med, tårene renner nedover kinnene mine når jeg tenker på at en medisin faktisk kan ta bort det som skjer i hodet mitt, gi meg fred til og faktisk klare og gjennomføre videre utdanning, gi meg roen til og faktisk klare og gjennomføre alle disse prosjektene jeg bare lager og ikke klarer og gjøre noe med.😭 Tenk å slippe og være så sinnsykt sliten hele tiden uten grunn.

 

Det er vanskelig og være tidligere narkoman og stå ovenfor dette valget men i hjertet mitt så vet jeg at jeg vil gjøre alt i min makt for og få denne freden til og bare være meg, jeg ønsker ikke og endre meg men få bort disse plagene jeg alltid har gått med, det høres ut som en drøm! Jeg har akkurat våknet og stått opp, det har akkurat gått opp for meg at livet kan endre seg fullstendig for meg fremover og at svarene jeg har søkt etter i så mange år faktisk ligger på bordet foran meg.

Jeg har akkurat stått opp men tårene bare triller nedover kinnene mine og jeg har fått svar på hvem jeg er og hvorfor alt har blitt som det har blitt.😭

Takk for at dere lytter til meg. ❤️

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Nå har du endelig fått vite årsaken til at livet ble slik det ble, og at det kan bli bedre og bedre! Jeg håper inderlig at du får det godt og finner roen. Det er jo faktisk mange som får denne diagnosen først i voksen alder. Bra å få en forklaring, sikkert! Ønsker deg alt godt!!! Klem. 🤗🥰❤️

    2. Vi må jo lytte til deg og dine erfaringar Monica – trur du har hjelpt mange med openheta di og opna augene til mange som ikkje kjenner rusen sine mange irrganger. Heiar vidare på deg og du veit du har ein open invitasjon hos meg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg