Min rusfrihet er svart/hvitt, døden eller livet

Det er ikke ofte man drømmer igjennom hele dagen og bare kunne legge seg og sove til neste dag, men i dag har vært en slik dag. Jeg pleier til vanlig og nyte nuet og har funnet roen i livet mitt men i dag har alt bare vært kaos i tankene og hodet sprenger snart i luften. Alt presset ifra flere kanter har tatt det beste utav meg og når min kjære sliter som nå så blir det litt for mye for meg… Litt rådvill og aner ikke hva jeg skal gjøre. 

Min eneste løsning på alt har vært rusen, og nå står jeg uten og vite hvilken løsninger som finnes der ute, det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg ikke kommer til og sprekke men jeg behøver og tømme meg for alt dette kaoset jeg kjenner på konstant nå. 

Dette “normale” livet byr på utfordringer og problemstillinger jeg overhode ikke er vant med, plutselig dukker det opp bomber som kommer imot meg med stor fart, og alle reaksjoner i kroppen har lært seg opp til og dukke nedi rusen igjen. Nå må jeg bare stå på beina mine og ta imot disse smellene, se dem komme imot meg og finne løsninger som ikke fører til konsekvenser som ødelegger livet mitt. 

Uansett hva andre sier så er min rusfrihet svart/hvitt, det er enten og leve uten rusen eller og ruse meg og dø, det er ikke noe imellom der og det er dette som er vanskelig og forstå for andre. Jeg vet at om jeg drikker en eneste dråpe igjen så er livet over for meg, da går jeg i døden og det er ikke ett alternativ for meg. Jeg sier ikke dette for og være standhaftig og høy på meg selv, det er enten livet eller døden og jeg velger livet alle dager i uka selvom det er jævlig hardt til tider. 

Alle disse følelsene og reaksjonene, alle disse forholdene og ansvaret jeg har fått, alle disse forskjellige triggerbitene som ligger der, alt dette må læres imens jeg går veien. Jeg er forvirret, vettskremt og utrolig sliten i dag. 

Jeg kunne ønske jeg kunne sittet her og fortalt dere at livet blir en dans på roser bare man kutter rusen, men det ville vært en ren løgn. Det er enkelt og kutte rusen men det er da den store jobben begynner, bit etter bit klarer man og stable ett liv på beina, fikse relasjoner og gjøre opp for seg. Smått om sen føler man at man kommer tilbake til livet, og i små øyeblikk er det hele bare verdt det. 

Nå gleder jeg meg til og legge hodet på puta og våkne opp til en ny og forhåpentligvis en bedre dag! jeg har drømt om og bare sove bort denne dagen i hele dag, noen dager er bare slik. 

Forsatt åpen ærlig og rusfri 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg