Manusfrustrasjon! «Familieterapi» og godt å være i gang!

Nå gjør jeg ALT i min makt for å bli så forberedt jeg overhode kan bli for neste gang jeg skal stå på podiet! 😳 jeg aner ikke hvordan det vil bli men jeg har 13 minutter og ett manus på 6 sider så tiden er knapp og poengene er mange og viktige 🤭.

 

Jeg setter inn støtet for å ikke stå i samme situasjon som sist, da jeg lot nervene ta meg. Jeg tenker å bli så trygg i forkant at jeg igjen kan kjenne på mestringsfølelsen jeg før følte etter å ha stått foran mennesker og snakket. Jeg lengter virkelig etter det kicket det en gang ga. 


Hele teksten henger sammen så om jeg fjerner en ting så mister det helheten så nå må jeg virkelig sette meg ned og veie opp det ene imot det andre.

Valgets kvaler!😬

 


I morgen skal jeg på fagdag og dagens tema er “Familieterapi”.

 

Så vi skal sitte i mange timer og lære om noe som er helt nytt for meg! 😁 jeg er av den hellige overbevisning at bak hvert eneste menneske finnes det en flokk og at denne flokken man har rundt seg også må være en del av behandlingen. Jeg gleder meg til å lære mer om hvordan jeg i min jobb kan jobbe mer målrettet ut mot familie og hvordan jeg kan ha fokus på dette i arbeidet. ❤️

 

 

 

Jeg tenker at om mennesket som får hjelpen kommer hjem til akkurat det samme det dro ifra vil all arbeidet man legger ned være nyttesløst. Jeg tenker å involvere familie vil styrke ettervernet og føre til mindre tilbakefall. (NB: ikke i alle tilfeller).

 

Punktene mine for dette innlegget som jeg nå skriver manus for er følgende: 

Selvstigmatisering✔️

 

Offerrollen✔️

 

Ressurser i mennesket✔️

 

Rusettervernet✔️

 

Nettverk✔️

 

Ansvarsfraskrivelse✔️

 

Bevisst over eget rusbruk✔️

 

Rus er helt vanlig✔️

 

OM jeg klarer å si noe om hvert punkt skal jeg si meg fornøgd og som dere ser er det noen omfattende og viktige stikkord som jeg faktisk ikke kan holde ett innlegg om “hva man selv kan gjøre om man har ett problem med rusen” uten å nevne! (den setningen ble veldig lang)🤭.

 

Dette har vært en finfin tirsdag, jeg er klar for fortsettelsen jeg! 😁

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg