Kroppspresset er i vinden! IGJEN

For noen dager siden var dette i vinden atter igjen som mange ganger iløpet av året og jeg begynte å fundere litt over dette som alle snakker så mye om. Kroppspresset vi mennesker føler på, der vi føler behov for å se best ut være best og gjøre alt best hele tiden! vi skal ha disse perfekte livene våres med full kontroll på både økonomi og kropp, alt skal skinne og vi skal fremstå så lykkelige oppi det hele, jeg bryter med alle disse bildene! 

Det eneste kroppspresset jeg føler på er ifra meg selv, måten jeg ser på meg selv i speilet og måten jeg håndterer vekten min, det kommer helt ifra meg selv og jeg er min værste fiende.

Ingen andre kommenterer vekten min men da jeg fikk en alvorlig blodsykdom og måtte behandles med kraftige steorider så gikk jeg opp 26kg på en liten måned! jeg som har hatt spiseforstyrrelser siden jeg kan huske raste oppi vekt og jeg stod fullstendig uten kontroll over min egen kropp. Min spiseforstyrrelse handler om akkurat dette, kontrollen jeg har over maten jeg spiser og all maten jeg faktisk ikke får i meg, jeg kan faktisk gå i ukesvis og bare småspise og må presse i meg maten for å ikke bli dårlig og ofte spiser jeg bare når jeg skjelver så hardt at jeg blir nødt. Det handler ikke for meg om og ta av og slanke meg, jeg mister bare rett og slett matlysten når jeg har det dårlig med meg selv, føler meg deprimert eller faktisk også når jeg er skikkelig lykkelig, det virker som om matlysten forsvinner med en gang jeg føler på følelser på både godt og vondt. Spiseforstyrrelsen min kunne bare gå og legge seg i den perioden da kroppen reagerte akkurat som den ønsket og jeg mistet kontrollen jeg alltid har hatt, og på mange måter var dette en god erfaring for min spiseforstyrrelse. 

Jeg går faktisk ikke lenger ut uten sminke og jeg må sminke meg bare jeg skal på butikken, det har rett og slett blitt en tvangstanke og jeg føler meg helt naken uten denne masken. Jeg har opplevd grov mobbing i så mange år at selvtilliten min faktisk er helt på bunn og selvom jeg er stor i kjeften her på bloggen så er jeg egentlig bare en usikker jente i en kropp jeg har måttet lære meg igjennom mange år med hat til egen kropp og like, jeg har brukt alvorlig med tid på og se meg selv i speilet, finne disse småtingene jeg faktisk kan like med meg selv og fremhevet disse. Det har tatt mange år med stygge ord imot speilet og mitt eget ansikt før jeg lærte meg at mine egne tanker faktisk har all makt over meg, og jeg blir hva jeg tenker. 

Når det kommer til kroppspress så legger jeg det største presset på meg selv, ingen andre. Jeg hører mange føler press ifra sosiale medier og alle de pene jentene dem ser viralt ute på nettet, jeg har aldri sammenlignet meg selv med noen der ute og blir ikke påvirket i den forstand av offentlige personer og deres bilder, jeg blir påvirket av bildet jeg lager av meg selv i mitt eget hode. 

Mesteparten av kroppspresset vi går og kjenner på kommer ifra oss selv og tankene våres, våres tanker har all makt så bli dem bevisst! 

Legger ved bilde ifra da det var skikkelig ille med denne kuren med steorider som forandret hele kroppen min, men tok ifra meg kontrollen og lærte meg og takle ting på andre måter, det har gjort det enklere og leve med en spiseforstyrrelse.

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved 

å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg