Jeg trenger en pause

Nå snakker jeg ikke om en pause ifra bloggingen, for det har vist seg og være det viktigste for min egen helse om dagen, og jeg snakker heller ikke om alle disse tingene jeg har på agendaen hver eneste dag for og hjelpe andre. Uten disse tingene så hadde det raknet fullstendig for meg, de pausene jeg snakker om er å være på gruppe hver eneste uke, sammen med likemenn og mennesker som snakker det samme språket som meg selv, der finner jeg pausene og i dag endret disse 2 timene resten av uken for meg. 

Den siste uken har vært ekstrem på mange måter, og idet jeg skulle dra til møtet så merket jeg at alt strittet imot, jeg ønsket oppriktig ikke å gå på møte i kveld og det siste jeg ønsket var og ta andre mennesker inni kaoset jeg følte i mitt eget hode, jeg føler skam og at mitt rot er for rotete til og ta andre inn og vise. Men så skjedde det som bruker og skje når alle celler i kroppen sier at du ikke skal gå inn den døra og vise hvem du er.

Det beste møtet på det jeg kan huske, der jeg var 10kg lettere når jeg gikk ut den døren som da jeg kom inn, og med ett stort smil om munnen som har vært borte i noen dager nå. Jeg kjente meg oppriktig som ett nytt menneske etter bare 2 timer sammen med mennesker jeg aldri hadde møtt uten disse møtene, helt fullstendig uten og vite hvorfor! Herregud så jeg trenger dette her, dette er hva jeg trenger! 

På veien hjem sang jeg for full hals og lo rått av meg selv med hele magen, latteranfall av seg selv? jeg har ikke splittet personlighet og har ingen diagnoser som har slike symtomer, jeg var rett og slett ruset på livet for første gang på lenge. En av disse gode tingene med og ha vært rusfri en stund er faktisk å kunne le med hele sjelen sin over små ubetydelige ting bare fordi dem er morsomme akkurat idet det skjer. UTEN rusen! hvem hadde trodd?

I kveld er jeg fylt med nytt mot til og faktisk klare og fullføre denne uka her, det trodde jeg aldri idet jeg kjørte til dette møtet som skulle endre hele hodet mitt, jeg var fylt med tunge tanker og rot rett og slett, jeg fikk tømt meg i trygge omgivelser sammen med hærlige mennesker som faktisk forstår meg, dette gjør selvhjelpsgrupper for meg og det er dette som gjør at jeg klarer og forbli rusfri i fremtiden. Vi må aldri glemme hvem vi er og hvor vi kommer ifra, vi må alltid holde rusfriheten ved like og være obs på de farer som ligger der. 

I kveld reddet det å gå på gruppe meg, selvom jeg var motvillig i starten! med disse pausene jeg får i gruppene så kan jeg faktisk klare akkurat det jeg ønsker, med disse pausene føler jeg meg ikke aleine lenger, med disse pausene får jeg ryddet opp i hodet før det går så langt at rotet ødelegger for meg. 

Åpen ærlig og rusfri                    (og jævlig stolt)

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg