Jeg skal slutte og stemple meg selv med ordene narkoman og alkoholiker ifra i dag av

Fagdelen er over her på Leikanger og alle inntrykkene skal prosesseres, tårene har trilla og latteren har sittet løst i rommet igjennom hele dagen, FOR noen opplevelser denne organisasjonen gir meg! FOR noen mennesker jeg får muligheten til og møte og FOR en familie jeg har!

Endringene i livet har jeg gjort selv men jammen santen har dem vært en stor del av dette og i dag har jeg lært meg å ikke sette ett stempel på meg selv, selveste Harald Munkvold fortalte om stigma i ulike varianter, både hvordan samfunnet stigmatiserer men mest av alt hvordan vi selv stigmatiserer oss selv. Jeg akter og slutte å kalle meg selv en narkoman og alkoholiker men heller fortelle om alle disse andre sidene som gjør meg, til meg!

Maria Mosserud som fikk tårene mine til og sprette mange ganger igjennom foredraget sitt da hun delte historien sin om hvordan hun har blitt hun, du vet jeg elsker deg.

Dan Gøran Espedal som fortalte om sin oppvekst som rastløs og urolig ungdom og sine erfaringer som geværsoldat, minerydder og likhusspesialist i internasjonale operasjoner.

Og sist men ikke MINST min kjære kollega og venn Jøran Mossestad som hadde sitt første foredrag NOENSINNE, jeg er så stolt over deg! 

 

 

Jeg sitter her i sengen på hotellet og som alltid er hodet fylt opp, man føler seg alltid helt matt, så full i inntrykk og jeg er så mektig imponert over alle disse menneskene, helt unike på sin helt egne måte.

Jeg er rik, på mennesker og trenger aldri mer i mitt liv og være aleine. Jeg kunne ønske jeg kunne være her for alltid, akkurat i dette øyeblikket og hatt det akkurat slik, det jeg tar med meg videre mest av alt er at jeg aldri igjen skal stemple meg selv, jeg er ikke fortiden min, jeg er Monica med alle de andre sidene, jeg blir heller aldri rusfri fordi jeg ruser meg på alt det andre livet byr på, jeg kommer til og ruse meg livet ut men på disse viktige og sunne tingene.

FOR EN DAG DETTE ER! HALLELUJA!

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Bra jente du har finni deg sjøl.
      Lykke til i liver som bare ettvanlig menneske men allikevel unik for oss som følger bloggen din.
      Kjempem glad i deg og fine.

    2. Du er unik, modig, råsterk, motiverende, sårbar, fantastisk, tøff, nydelig og mest av alt: du er deg, du er den du velger å være – hver dag tar du bevisste valg som gjør deg til alle de tingene over, og ingen av de tingene du har vært. Jeg digger deg og heier på deg og dere❤️💙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg