Jeg håper så inderlig at åpenheten og ærligheten skal bety noe for noen der ute


“Tiden leger alle sår” sier dem.

 

Jeg tror ikke tiden leger noe som helst om man ikke bruker den tiden godt. Jeg er en av dem som bare har latt tiden gå, uten å ta tak i problemene, uten å snakke om minnene jeg har.❤️

 

Jeg vil sammenligne det med en bombe, som når som helst kan gå av og når den først går av kommer alt opp igjen, ting man ikke visste hadde skjedd, småting som plutselig slår deg som viktige og sentrale i din egen historie.

 

Først når jeg våget og ta tak i materien, ta tak i disse tingene og bearbeide dem, først da kommer små glimt av ting som har gjort meg til meg. Jeg har opplevd ting mennesker ikke skal behøve og oppleve, jeg har sett verden ifra en stygg side og har mistet alt jeg har eid mange ganger.❤️

 

Jeg har også opplevd hvordan det er å stå opp ifra asken, bygge seg opp skritt for skritt og finne seg selv igjen.

 

 

Historiene jeg deler her er sikkert sjokkerende for mange, det er mye jeg deler her som jeg aldri før har våget og snakke om, denne bloggen er det første skrittet for meg. Når jeg har delt det kan jeg også åpne opp til dem rundt meg, til psykologen min og dem som er viktige støttespillere for meg i denne prosessen, det er ikke slik at jeg bærer rundt på alle disse opplevelsene og tenker på dem daglig men noen ganger blir traumer trigget og dette er ett fint sted og få ting ut på.❤️

 

 

Jeg har vært veldig engasjert i “Hvit jul” i år men har liksom ikke fortalt dere helt hvorfor akkurat denne organisasjonen rører ved hjertet mitt, jeg holder tilbake fordi dette handler ikke bare om meg men også foreldrene mine, dem støtter meg 100% i åpenheten men selv jeg forstår at ordene mine kan såre.

 

Når noen sier at dem har hatt en barndom i rus er det vanskelig for andre og forstå hva dette innebærer, hvilke store konsekvenser det kan få og hva man faktisk har vært vitne til. Rus har ødelagt hele min barndom, men det kunne også ha ødelagt barna mine sin barndom og jeg er glad dem fikk slippe å leve med disse konsekvensene jeg har måttet.❤️

 

 

 

Jeg føler at det er viktig for meg og dele disse historiene, nå ut til disse menneskene som har opplevd lignende og vise at det faktisk nytter og snakke om det.

 

Målet mitt er at en dag i fremtiden vil det ikke føles så skamfullt å publisere disse tingene, at en dag skal jeg kunne snakke om det som har skjedd uten at det skal gjøre vondt. Jeg vet at den dagen kommer, fordi jeg har komt så vanvittig langt på den tiden jeg har våget og dele med dere.❤️

 

Jeg håper så inderlig at åpenheten og ærligheten skal bety noe for noen der ute, og det målet tror jeg at jeg allerede har oppnådd.

Dette blir nok en magisk romjulsdag i Bergen ❤️

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg