Jeg beholder munnbindet en stund til jeg, takk

I starten av denne pandemien følte jeg meg trygg og ivaretatt av dem som styrer dette, jeg stolte på dem som har peiling på smittevern og virus faktisk tok avgjørelser som ville beskytte befolkningen på best mulig måte, det gjør jeg ikke lenger og jeg er meget skeptisk til håndteringen den siste tiden. Jeg vet at jeg ikke er aleine om disse tankene men det er skummelt og være åpen om sine tanker rundt noe som opptar så mange mennesker og der det finnes så mange ulike meninger, jeg er ikke typen til og brenne inne med tanker uten og dele, ei heller om dette. 

 

Det virker som om “folk flest” går med tanker om at det er like greit og bare bli smittet og bli ferdig med korona, det virker som om viruset plutselig ikke er så farlig lenger og at vi rett og slett er drittlei av hele viruset og bare kaster oss inni det uten og vite konsekvensene. Først viste det seg at barna våres var den største andelen av dem som ble smittet og da var det plutselig ikke så ille lenger, dem ble tydeligvis ikke dårlige nok. Jeg tenker at dette er ett farlig spill med menneskers og barna våres liv.

 

Folk kaster munnbinda sine, samler seg i store forsamlinger og feirer at korona er over, jeg forstår jo det hele! vi er drittlei av virus og har lyst og leve som normalt igjen men jeg tror ikke vi ser senskadene ennå. Jeg er ikke villig til og frivillig og selvforskyldt få dette viruset fordi jeg er lei av alle reglene, jeg velger og bruke munnbind på tross av at jeg verken har hatt viruset eller er nærkontakt, jeg takler de rare blikkene, jeg takler at folk holder avstand ifra mennesker som bruker dem, jeg velger og bruke munnbind fordi jeg ikke aner senskadene eller vet om akkurat jeg vil takle dette viruset på grunn av bakenforliggende sykdommer. 

 

Jeg syns det er helt sinnsykt og åpne opp så fort, legge ifra seg alle beskyttelser vi har og leve som før så fort uten å vite noen ting. 

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Det er bra at du ytrer dine meninger. Elsker folk som gjør det❤
      Heldigvis er Omikron ansett å være like ufarlig som en vanlig influensa og dermed er disse lettelsene kommet så brått på. Det er uvant og rart. Er man usikker skal man definitivt følge sin EGEN magefølelse og bruke munnbind og holde avstand etc. Gjør det helt til du er klar 🤩😍
      Klem

    2. Gjør du og dere virkelig rett i! Jeg kommer også til å beholde munnbind på lenge enda, for jeg ser de stygge konsekvensene av at folk ikke gidder mer. Selv har jeg blitt smittet på jobb, har ikke vært enkelt med en avdeling full av demente smittede pasienter…, men jeg skulle ønske alle i det minste kunne bruke munnbind på på offentlige steder enda en stund fremover. Kan vel ikke være så mye forlangt selv om man er dritlei …

    3. Her i huset bruker vi også munnbind. Mange mennesker må unngå viruset av ulike årsaker som f eks kreft, redusert immunforsvar, hjerteproblemer, lungesykdom osv. Jeg er ingen lege, og jeg har kanskje ramset opp feil diagnoser. Men saken er at det fremdeles finnes mange som ikke bør få dette viruset. Og at omikron-varianten smitter, den brer seg som ild i tørt gress. Mange som får viruset, selv med milde synptomer, får senskader. Ved å fortsatt bruke munnbind unngår jeg forhåpentligvis både å få viruset selv og å spre det videre til noen som ikke tåler smitten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg