Hvor skal vi flytte? hvor skal vi starte? – Tilbake til alt vi flyktet ifra, vi må snu opp ned hele livet-

God morgen venner!❤️

 

Her sover jeg altså så tungt at det eneste som får meg ut av sengen er trangen til en dotur 😂 føles ut som jeg er helt i koma når jeg våkner! 😳

 

Det høljer ned ute så regnet pisker i glass vinduene over meg og lover om en våt reise hjemover. Det føles trist å skulle reise i dag men jeg føler at vi har komt ett lite skritt i riktig retning og har fått tiden vi trengte til og tenke nye tanker om våres egen situasjon.❤️

 

Det er noe med det når man står midt oppi noe, litt avstand hjelper alltid på. Man tar alltid med seg nissen på lasset men en pause tror jeg er sunt når man har gått seg fast i ett mønster og trenger og komme seg løs. 

 

Jeg ser at innlegget mitt i går har skapt noen spørsmål, jeg delte at vi drodlet rundt å forflytte på oss og mange lurer på hvor langt vi tenker å reise. Innlegget finner du her:👉https://monicavederhus.blogg.no/tror-vi-ma-flytte-for-a-fa-det-livet-vi-onsker-oss.html

 

Vi har hatt dette temaet oppe før men det har liksom bare blitt med tanken, vi har ikke gjort noe for og klare å gjøre det mulig og har hatt mange ting som har låst oss til der vi bor. 

 

Vi har begge jobber, nettverk og ett liv der vi bor så det ville nok ikke vært aktuelt for oss å flytte noe langt. Jeg snakker ikke om å flytte til Bergen eller langt bort ifra Måløy, men å finne oss noe eget rundt omkring der vi allerede har bygd opp livet våres, der vi har vårt støtteapparat og der i alle fall jeg planlegger å bli gammel.❤️

 

 

 

Behovet er bare å kunne fokusere på livet vårt, planlegge våres egne dager og sette oss mål sammen.

 

Vi begge har fullt opp med jobb og utdanning i årene som kommer og jeg ser ikke helt hvordan dette vil være mulig når bomber kommer ifra øst og vest og rister i grunnmuren våres. Jeg ser det ikke som sannsynlig at vi vil få dette rusfrie livet vi ønsker uten å gjøre store endringer.  

 

Vi trenger å kunne slå av verden utenfor❤️

 

Vi er helt i startfasen og vi vet faktisk ikke om dette er mulig, det økonomiske og alt men denne reisen til Bergen har fått oss til og tenke nye tanker og faktisk si dem høyt til hverandre. Jeg husker ikke sist vi klarte å snakke om noe som helst av betydning for livet våres, dem faktiske viktige tingene har vi skjøvet under teppet for og unngå konflikter.💔

 

Bergen har gjort oss godt, å være sammen med mormor og besten har gjort underverker og jeg håper at disse endringene er varige og at vi kan ta dem med oss hjem og bygge videre på disse nye tankene. At vi i det hele tatt har funnet en utvei og klarer å tenke positive tanker er bare ett under i seg selv.❤️

 

Vi har oppnådd alt vi ønsket med denne “flukten”, en ny retning ❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg