Hva tjener jeg på å blogge? -Sannhetens time! vi bloggere tjener grovt på dette!

Veldig ofte får jeg dette spørsmålet og faktisk så er det en del steder man ikke får dele slike blogger fordi vi tjener så ufattelig mye penger på og gjøre det. Bloggen har blitt jobben min, og flere ganger for dagen oppdaterer jeg den, uten og dele flere ganger for dagen så hadde jeg aldri lagt på denne topplista så lenge og innsatsen står til plasseringen. Tro det  eller ei! det er faktisk hardt arbeid og være en blogger. 

 

Jeg gikk ett helt år uten og tjene en krone og da jeg først startet og tjene på denne bloggen så ante jeg ingenting om det en gang. Det jeg tjener på denne bloggen er noen små prosenter av det blogg.no tjener på og ha meg som blogger her, jeg kan være fullstendig ærlig og si at jeg har tjent ca 2000kr per mnd på bloggingen siden januar. Disse må man legge av 35%  skatt av, så regn ut selv så blir det ikke mange kronene. 

 

Disse pengene kommer ifra reklamene dere ser på bloggen, som blogg.no har plassert der. Jeg prøvde en stund og tjene penger igjennom noe som heter metapix men jeg ble gærn i hodet når reklameringen ble feil og jeg ønsket ikke og villede leserne mine, ellers har jeg ikke tjent en eneste krone på dette og det var heller ikke min intensjon med denne bloggen.

Jeg har faktisk vært fattig hele livet og aldri hatt ei krone til overs til noe som helst, jeg husker tilbake til da ett kjøp av en shampo ramponerte hele budsjettet for en uke fremover i tid. Jeg er vant med og vri kronene mine, leve etter budsjett. For meg hadde det vært kjedelig og aldri vært blakk, det ville ikke være noe gøy og sjekke kontoen om det alltid var masse penger der, og å ha lite penger blir en vane. 

Om jeg hadde gjort dette for pengens del så hadde jeg sluttet og ikke holdt på i snart 2år, jeg gjør dette for dele historien min, komme tilbake til samfunnet og skape meg ett verdig liv sammen med min kjære, jeg gjør dette for og spre kunnskapen om hva rus faktisk fører til men også vise at det er mulig og komme seg ut.

Jeg har mistet mange venner som nå ligger på gravplassen, venner som hadde troen på at jeg ville klare og komme meg ut og det ønsker jeg og vise dem i dag, at jeg klarte meg. Jeg ønsker og være en stemme for de mange som ikke våger og heve den, dem som tror dem ikke betyr noe i verden og dem som har skader ingen ser. Når jeg ser blikkene vennene mine som fortsatt er i rusen får, så vet jeg at det nytter det jeg gjør med denne bloggen.. 

Jeg gjør dette ikke for penger, jeg gjør dette fordi det er så jævla viktig for meg og min rusfrihet. Derfor er det egentlig litt irriterende og høre på folk som tror dette er en gullgruve, det er feil… Hadde jeg ikke elsket det jeg gjør på så hadde jeg sluttet på dagen. 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

8 kommentarer

Siste innlegg