Høygravid røykende, vi visste ikke bedre! stumpet røyken etter 20år

Det blir strengt tatt ikke riktig og si at man har sluttet etter bare 2 dager og 11 timer uten røyk, men jeg har klart og holde meg røykfri til nå. Det har gått skuffende lett egentlig og jeg bruker plaster og snus som en fattig erstatning til røyken som har vært en del av meg i 20 forbanna år. 

Jeg har bestemt at 20år er nok, og at jeg føler meg falsk når jeg forteller barna mine at dem aldri må starte imens jeg selv står med sneipen i kjeften. Vi vet liksom for mye nå til og faktisk velge og røyke, før i “gamle dager” ante vi ikke omfanget og jeg selv røykte imens jeg gikk gravid med mine to barn.

Hadde man i dag sett en høygravid kvinne med sneipen i kjeften så hadde alle reagert men tro det eller ei så var vi flere utpå den altanen på barselavdelingen. Kunnskapen var rett og slett ikke tilstede om hvor skadelig dette er, og nå kjenner jeg at jeg har fått røyklukta helt oppi halsen.

Det økonomiske har egentlig ingenting og si for jeg har sagt flere ganger at om en pakke røyk hadde kostet 1000kr så hadde jeg sørget for og skaffe meg dette uansett, og alle som kjenner meg vet hvor mye tobakken betyr for meg. Jeg tar steget helt ut og satser alt jeg har, jeg orker ikke og være en røyker lenger og håper at jeg klarer også dette. 

Første gang det ikke står askebeger på bordet. Vi røykte inne ja…

I morgen skal jeg til kjeveortoped for og høre om han kan gjøre noe med kjeven og tennene mine, drømmen er og få regulering og det kan jeg bare glemme om jeg fortsetter og røyke. Jeg har en fordel av å ha gratis tannlege enn så lenge, og alle disse timene jeg bruker i den stolen jeg frykter mest så er det poengløst om jeg fortsetter og røyke og ødelegge tennene mine.

Den største motivasjonen er og vise barna mine at jeg velger livet og ønsker og være her lengst mulig, om å kutte røyken kan gi meg ett lengre liv vet ingen, men om tjangsen er der så velger jeg og ta den. Så glad er jeg for og leve. 

I dag har jeg vasket her og fjernet askebegeret på bordet, jeg gjør noen ritualer og har gitt tobakken min til mamma… Gitt bort giften rett og slett. Jeg tror at man må gjøre slike småting for og gjøre endringer og for og få hjernen til og forstå alvoret! dette er ett stort valg å ta. Wish me luck! 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Hei. Dette klarer du helt fint. Selv slutta jeg for 5 år siden. Du kommer ikke til å angre på det valget du nå har tatt om å stumpe røyken for godt. Jeg heier på deg.<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg