Hold kjeft! om du ikke har noe bra og si

Er det slik at vi alltid må si det vi mener? uten filter og dønn ærlig? om en venninne spør om hva du syns om den nye blusen hennes, og du innerst inne ikke liker den, hva sier du da? eller når du scroller igjennom feeden på Facebook og ser noe du ikke liker? scroller du videre eller må du bare inn og ytre dine tanker? 

Jeg har funnet kunsten i å ikke ytre meg når jeg ikke har noe konstruktivt eller positivt og si, jeg velger å bite meg i tungen og heller la ting passere enn og spre eder og galle i situasjoner der det ikke passer seg, det er en kunst og holde kjeft innimellom.

 

Jeg går opp i og være ærlig og åpen med mennesker men det betyr overhode ikke og si alt jeg mener til enhver tid, ingen liker slike mennesker. Jeg blir ofte også kjempefrustrert over negative energier og mennesker som bare gir opp og ser det negative i livet, men vi er ulike og disse ulikhetene omfavner jeg og setter pris på. Tenk om alle skulle tenke akkurat det samme? og være prikk like? 

På mange måter føler jeg at dette har blitt verre under pandemien, det virker rett og slett som om vi får ut frustrasjonen våres igjennom sosiale medier og at terskelen har blitt lavere for og ytre seg negativt om andre, det virker rett og slett som om mennesker som ikke har det så godt med seg selv har fått ett nytt anonymt talerør og dem bruker det for alt det er verdt. 

Vi må faktisk tenke på at det er sprell levende mennesker som sitter og mottar disse meldingene våres, vi må tenke på og være medmenneske også på nettet og som sagt noen ganger er det en kunstform i seg selv og bare holde kjeft noen ganger.

Det forundrer meg at voksne mennesker kan være så stygge med hverandre, mobbing på nettet har blitt det nye og jeg liker det overhode ikke.

Dette innlegget vil ikke føre til noe som helst, men det var godt og få utløp for tankene mine allikevel. Mobbing ødelegger liv, det vet vi så godt så hvorfor fortsetter vi og spre ondskap og negativitet? 

 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Jeg er så enig! ❤ Forsøker å kun framsnakke/si positive ting om personer/selskaper, men glipper innimellom. Tenk om vi snudde til å heller framheve de hvor vi får god service hos, heller enn å klage på service der vi var misfornøyd? Pleier alltid takke for god service når jeg opplever det, og mange blir litt overrasket av at jeg gjør det, da de kun gjør jobben sin. Men det er jo det som gjør at jeg som kunde vil tilbake! Når det kommer til klær/innredning/diverse råd vet mine at de får ærlig tilbakemelding, som at noe annet er finere eller smartere. Pakker ikke veldig inn, men er heller ikke slem, men dette sier jeg også fra om hver gang jeg bestemmer meg for å være ærlig. Derfor så jeg ikke hvorfor du var misfornøyd med kjøkkenet i et tidligere innlegg, vi er ofte vår egen største kritiker 😉 Men jeg oppsøker ikke steder for å få fram min mening, og skulle det vært negativt vil det sitte ekstra langt inne med mindre jeg mener andre med grunn bør styre unna. Det er ihvertfall mye negativt her inne på blogg innimellom, det har jeg sett!

    2. Er så enig! Når jeg blar på face og ser noe jeg ikke liker eller syns er mindre fint, blar jeg bare videre. Tenker at den som har postet gjerne er stolt over det de legger ut, og da trenger ikke jeg å såre dem fordi om min smak er annerledes 💕😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg