Fordeler og bakdeler ved og bli rusfri

Det er fordeler og bakdeler ved og velge og leve ett rusfritt liv og jeg har lyst og oppsummere det litt her til dere! 😁 jeg har valgt og dele reisen min for og inspirere andre, ikke bare mennesker med rusproblemer men helt vanlige mennesker med vanlige liv for det er jo slik jeg har blitt etter hvert som livet har falt på plass. ❤️

Lappen✔️
Egen bil✔️

Sjelefred✔️

Ren samvittighet✔️

Fast forhold✔️

Gode nær relasjoner✔️

Jobb som erfarings konsulent✔️

Stabil og trygg økonomi✔️

Utredet og fått diagnoser✔️

Egen bopel✔️

Våkne hver dag og vite hvor du er✔️

Stabilitet og trygghet✔️

Startet ettervernsgruppe ✔️

Holdt masse foredrag✔️

Sluttet og røyke ✔️

Fått livsgnisten tilbake✔️

 

Bakdelene er få og alt i alt er det ikke verdt og miste det ovenfor, som dere ser er fordelene så mange og jeg har lært at det rusen ga meg var denne umiddelbare tilfredsstillelsen, denne quickfixen.

 

Pausen, der man bare kan gi faen er borte ✔️

Noen av vennskapene jeg ikke kunne ta med meg videre✔️

Jævlig tøft den første tiden✔️

 

Denne lista går jeg over i tunge perioder og det står helt klart for meg at fordelene veier opp for det som er tungt med og velge ett rusfritt liv, fordelene har vist meg at det alltid vil være verdt det og jeg håper at fordelene jeg viser her kan vise noen andre at også dem kan klare dette. De første årene har vært helt ville, en evig opptur med ting og prestere og lære, nå føler jeg at det starter og jevne seg ut og jeg er klar for og ta fatt på denne nye delen av prosessen, jeg bare gleder meg til livet og til og se hva det har og tilby, det er godt og ha masse og glede seg til. ❤️

God morgen kjære lesere, ønsker dere en superstart på denne dagen! her høljer regnet ned og det positive er at jeg slipper og gå ut i det. 😂

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Siden du lister opp jobben din som jeg mener er mye mer verdifull enn mange andre jobber så ser det ut for meg at du er et menneske som går etter prinsippet “man skal være så snill som andre vil at andre skal være mot deg” som en tilfeldig person sa til meg en gang vi ventet på en buss.

      Selv så sliter jeg med og gå etter det prinsippet selv om det er sterkt ønskelig fra min side. Det har vært så mye psykisk sykdom for meg som jeg ikke får ordentlig hjelp for så det er vanskelig.

      1. Jobben er noe av det viktigste jeg har akkurat nå, det gir meg vanvittig mye og kunne støtte og hjelpe andre. Jeg er nyansatt så det er mye og lære seg men jeg kunne faktisk ikke drømt om noen bedre jobb for meg.
        Første tiden må man ha for seg selv når man blir rusfri men jeg har funnet ny mening i å faktisk gjøre noe for andre også, å være rusfri bare for seg selv er ikke noe for meg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg