Farmen-eventyret fikk en bråslutt! juksingen har ødelagt hele greia.

I går skrev jeg ett innlegg som en reaksjon på det som har komt frem i media og om varene til 30.000kr som ble smuglet inn på farmen-gården, jeg ble oppriktig skuffet over moralen til deltagerene og skrev ett innlegg om at dette ødela hele favorittprogrammet mitt. Farmen er noe av det eneste jeg egentlig følger med på om kveldene og jeg gleder meg alltid til neste episode, denne sesongen gledet jeg meg ekstra siden det var så mange flotte deltakere som skulle være med.

 

 

Etter at jeg skrev innlegget i går så jeg søndagens episoder og skuffelsen ble bare toppet! stjeling i beste sendetid av 3 kjendiser på markedet, hele poenget med markedet er at man skal klare ukesoppdragene slik at dem får penger til dette markedet og jeg er fullt klar over at dette er på “Liksom”. Deltagerene skal hundre år tilbake i tid, leve etter den standard som var på den tiden og markedet får alltid den stemningen ekstra frem hos oss seere, å sitte og se på voksne mennesker som stjeler ifra hver eneste salgsbod dem er innom og i tillegg prøver og stjele en liten fugl imens ett lite barn reagerer er skamfullt og langt utover min egen fatteevne. 

 

 

Jeg forstår at dem er med på ett tv-program og skal akkurat det, skape god tv men for meg satt jeg med en vond følelse i magen, jeg skammer meg over at det sendes ut slike signaler om at stjeling er greit og det virker nesten som om at om man er kjendis kan man tøye strikken ekstra langt, helt vanlige mennesker som har blitt populære blant folket for på sine ulike fine måter, jeg spyr.

 

Hele Farmen i år har vært en stor skuffelse, først slaktet dem kaniner i beste sendetid og tjener penger på og vise slakt til seerne men jeg har også lagt merke til at dem faktisk nyter alkohol i veldig mange settinger dem ikke gjør dette når “vanlige dødelige” er deltakere, det er første gang jeg har sett at den som går ut får med seg vin til og dele med de nye menneskene på den andre hytta, det er også første gang jeg ser at den som skal besøke dem som skal ut i kamp og tar med seg øl som dem deler, fokuset har blitt alt annet enn konkurranse og å lære mer om hvordan det var og leve for hundre år siden, fokuset har blitt helt fullstendig feil og det er trist og si at jeg har mistet hele gleden av favorittprogrammet mitt, dette som jeg har kosa meg så mye med… 

 

Takk for meg

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

8 kommentarer
    1. Jeg støtter deg i at dette var feile signaler å sende ut til TV-seerne, særlig når det helt sikkert er mange barn og unge som følger med. Det å vise at “det er greit” å stjele, passer seg ikke, for det er IKKE greit, selv om jeg må innrømme at jeg faktisk lo mens det hele sto på. Det var liksom så “over the top” at noen dristet seg til å gjøre dette, og jeg syntes det var komisk. Men jeg er HELT ENIG med deg at det ikke passer seg å formidle at dette er greit. Jeg håper at dette får noen etterspill, både i de videre episodene av Farmen-kjendis, men også i samfunnsdebatten.

    2. Er SÅ enig,så forundret over at andre ikke reager på stjeling. Hvor er moralen nå om dagen Trien reagerte ,all æreti henne.Takk for at du tar det opp. <3 Samme med alkohol,kunn godt un n
      vært å vise det også. <3

    3. Så enige… Og på vanlig farmen får ein straff og må forlate programmet.. Men heilt andre reglar når ein er kjendis?! Nei sank i mine auge..

    4. Veldig enig i det du skriver! Hele farmen-konsepter blir ødelagt av at folk ( kjente eller ei) bryter grenser og oppfører seg dårlig! Skulle vert uten muligheter for kontakt med omverdenen, og kledd seg som de gjorde for hundre år siden, men det blir vel for mye for kjendisene «stakkars». Har ikke sett på denne gangen nettopp fordi de ikke klarer å oppføre seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg