Ett smertehelvete – Når været bestemmer –

Rimelig irriterende å våkne kl6 på en lørdag av vekkerklokka til min kjære ektemann som ikke hadde blitt slått av for helg. 😩🤭

 

Istedenfor og surmule spratt jeg oppav senga og starta dagen!😁

 

Jeg har allerede slukt flere episoder av Dr.Phil og noen kaffekopper, det er noe eget med disse morgenstundene! ❤️ jeg er helt garantert aleine i stua siden min kjære er stikk motsatt, jeg får ekstra tid til og bare våkne og summe meg før verden starter opp rundt meg. En helt spesiell egentid for meg.

 

Det var så ufattelig deilig å få jobbe litt i går, ryggen verker konstant og det eneste som faktisk fungerer er å være aktiv. Nå når temperaturen ute er utilregnelig og vi har alle årstider igjennom en eneste dag merker jeg at smertene tiltar og øker. Jeg fikk meg ei lita pause på noen dager før det kom tilbake igjen og om jeg ikke hadde nok som suger kreftene utav meg så får jeg dette på toppen.

 

Jeg ser at min interesse for været ute har blitt lagt merke til der ute på internettet! noen som mener det er litt humoristisk at jeg skriver om været her på bloggen, det tenker jeg at de fleste hadde gjort om været påvirket kroppen i den grad som det gjør hos meg. Jeg skal mye heller skrive om været ute en å spre hatet mitt for minoriteter som andre.

 

Man blir veldig opptatt av været når man blir liggende med store smerter hver gang temperaturen ute forandrer seg, da hadde man hatt straxtilgang til yr.no. Det lover jeg.

 

Nå skal jeg ta Paracet og se om det kan hjelpe meg litt, jeg er ellers imot medisinbruk og tar hver eneste pille med omhu men jeg har også vettet i behold og vet hva som er det beste for meg. Mange ganger har jeg tenkt at jeg er overlykkelig over at jeg aldri har vært avhengig av piller, veien tilbake hadde blitt rimelig kort både etter å ha knekt ryggen, nyresteinen og alle andre skader som har dukket opp der jeg har måttet ta imot medisin for smerter.

Jeg skal prøve å starte dagen med en positiv innstilling og se om det hjelper! i dag får jeg god tid til denne bloggen og dere ❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Kjære Monica,

      denne kommentaren er ikke ment for bloggen generelt, men til deg personlig. Burde du ikke gå til behandling hos feks fysioterapaut etter traume og operasjon (-er?) ifm ryggen din?

      Jeg følger fordi jeg heier så utrolig mye på deg, du er på en reise i livet jeg kan kjenne meg igjen i fra mange år tilbake – å starte et “nytt liv” slik du gjør nå kan være det beste utgangspunktet for et sant, interessant – og ikke minst lykkelig liv, tro du meg 💌

      Men, ja, det er et men (eller nei, ikke ett, det kommer flere): Det trenger ikke være viktig for deg om det går ut over din glede i hverdagen, eller ikke føles overkommelig, men for meg hadde fysio, kiropraktor – bla og styrketrening alt å si

      Har egentlig vært forundret i lang tid over at du ikke har vært tilbudt både behandlinger og/el oppfølging i form av trening fra det offentlige, , eller andre type steder du har tilknytning til, etter omfattende skade – og påfølgende operasjon

      Selv mennesker som ikke har hatt et hardt liv med rus, skader etc trenger regelmessig trening for å ha god helse. I din situasjon trenger du mest sannsynlig å gjøre øvelser som særs styrker muskulaturen rundt områdene du har operert. Dette er ikke “hokus-pokus”, hva du mã gjøre blir ganske enkelt å kartlegge, etter det vil det handle om gjennomføring over tid

      Kommer til å heie på deg alle dine dager, håper virkelig at mange av disse dagene kommer til å bestå av fysisk rehablitering, noe annet er vel egentlig litt for dumt eller?

      Alle gode tanker & bare kjærlighet fra meg – håper du kan sette deg selv først i tiden fremover, DIN HELSE kommer først, skill mellom hva som er ditt EGENTLIGE ansvar i livet, lag deg tydelige grenser for hva du skal, og vil, bruke energi på. Lett for meg å si til deg, det hardeste jeg har gjort noen gang i mitt eget liv, men så VERDT DET

      Please go girl!

      ❤️

      1. Hei Cecilie og takk for at du la igjen ett spor etter deg på bloggen min 😁❤️
        Jeg har fått skrekkelig liten oppfølging med tanke på hvor alvorlig skaden var og jeg mistenker at det er derfor jeg har smerter ennå, så lenge etter.
        Jeg mistenker også at dem har vært borti en nerve eller en muskel siden jeg har helt siden første dag etter operasjon hatt vondt på helt «feil» sted.
        Jeg skal bestille meg en time med legen og ta det derfra, det er mange ting som burde blitt tatt tak i men som blir utsatt.

        Tusen takk for støtten Cecilie! You made my day!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg