Ett mentalt gjennombrudd! når juleangsten blir snudd til noe positivt

I dag kjenner jeg meg lettere i kroppen og hodet, alle vet hvor mentalt nede man blir idet man blir syk. Man føler seg ikke bra over tid og man blir sliten av å aldri føle seg i form! man går litt ned i kjelleren og jeg merker selv hvor negative tankene mine blir, det er nesten som om man aldri tror man kommer til og bli bedre. I dag har jeg hatt ett mentalt gjennombrudd! 

Etter at jeg snakket med den nye sjefen min skjedde det noe i mitt eget hode og jeg ble istand til og se fremover og ikke bare i øyeblikket, jeg tok motet til meg og pyntet juletreet og om noen hadde fortalt meg dette for bare noen år siden så hadde jeg aldri trodd på dem. Dette er virkelig en helt ny side av Monica! 

Denne nye evnen til og se fremover har forandret hele tilværelsen min og jeg gleder meg bare til og komme meg på beina og gjøre alle disse tingene som venter på meg. Jeg tror det første gang i livet jeg faktisk er fullstendig ubekymret over fremtiden min, jeg vet det ordner seg på en eller annen måte uansett så disse bekymringene er borte….

Jeg har hatt angst og depresjoner hele mitt liv og for første gang kan jeg med hånden på hjertet si at jeg kommer til og klare meg! uansett hva som skjer rundt av katastrofer så er jeg helt sikker langt inni hjertet at dette vil bli bra. Det føles faktisk vanvittig godt og kunne si.

Jeg er så lei av og være redd for og feile hele tiden, jeg er så skrekkslagen redd for og ødelegge alt igjen som jeg alltid pleier, at denne redselen tar bort gleden av alle disse tingene som skjer. Det er på tide og slutte og være redd og bare nyte, for livet skjer faktisk her og nå. 

Egentlig har jeg ingenting og bevise lenger, jeg har oppnådd alle disse tingene jeg skulle få til. Jeg er meg og om det ikke er godt nok så er det faktisk ikke mitt problem lenger. I dag har jeg hatt ett mentalt gjennombrudd som gjør at jeg isteden for og tvile på meg selv hele tiden skal starte og nyte av alt jeg har skapt. 

Skål folkens! 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Hvordan tror du at det blir å jobbe for andre menneskers liv og helse når du selv stadig har utfordringer? Det å skulle ha omsorg for andre, gi positivitet, når du selv bygger opp ditt nye rusfrie liv? Når du kanskje må sette ditt eget jeg til side. Når du gir råd som du kanskje ikke etterlever helt selv enda. Mange sider av livet. Men, nå vet ikke jeg hva du egentlig skal gjøre av oppgaver i jobben.

      1. Ho skal jo jobbe som erfarings konsulent 🤩🤩helt fantastisk og kunne få hjelp av noen som vet hva det handler om i praksis 🤩🤩ønsker deg så sykt masse lykke til i ny jobb ❤️❤️❤️Du kommer nokk til og hjelpe mange på en måte vi i helsevesnet uten din erfaring ikke kan😊ps vi er nokk mange som gir råd vi selv ikke følger hele tiden 😅

      2. Ett veldig spennende spørsmål og noe jeg konstant har tenkt på den siste måneden. Jeg har fått jobb som erfaringskonsulent og får massiv oppfølging og støtte, dette er første gang dem ansetter en slik så dette blir Learning by doing.

    2. Hei, Monica. Jeg føler at du alltid har vært ditt sanne jeg, alltid vært sterk, selvom om du brukte kreftene dine på noe som ikke var helt bra for ditt fysiske jeg. Det er vel en overlevelsemekanisme som tar over etter mange vonde opplevelser. Du har alltid vært et godt menneske, og nå er du endelig god mot deg selv. Det trenger bare litt kjærlighet til, og Sebastian og deg var meningen skulle finne hverandre. Du har alltid hatt disse gode sidene, og nå kan du leve de ut til det fulle <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg