Er jeg den eneste som sliter av og til?

Reklame | Richmond & finch

Dagen i dag har vist meg en ting, og det er at din egen tankegang kan forandre alt for deg selv, og at om man tenker negativt blir alt negativt, og du kan påvirke selv hvordan du har det med deg selv. Jeg startet dagen elendig og var skikkelig dårlig og slapp her jeg lå hele dagen, helt til jeg faktisk tok rev seglene og kom meg ut på en tur, jeg tenkte at jeg ikke kunne ligge her lenger og grave meg ned i dårlig form og være deppa over alt jeg ikke hadde energi til å gjøre, og det fungerte faktisk! Vi fikk gjort masse, og nå føler jeg at vi faktisk har fått noe utav denne Mandagen allikevel. Det er fort gjort og grave seg nedi sin egen dritt for å si det rett ut, og selvom jeg klarte å kakke ryggen inni døren her, så føler jeg meg mye bedre enn tidligere. Jeg er rett og slett deppa for tiden, men jeg nekter å la meg rive med denne depresjonen, for jeg har latt meg rive med så mange ganger at jeg kjenner lusa på gangen, for å si det mildt. Jeg orker ikke en runde til med selvmedlidenhet og ligging i senga mi døgnet rundt, og gjør alt i min makt for å slippe dette. Jeg må jo si at i dag er første dagen jeg har latt meg selv forfalle såpass at jeg har sovet mesteparten av dagen. Det er første dagen jeg har vært såpass dårlig at jeg har latt meg selv bare slappet av uten dårlig sanvittighet.

Leiligheten har fått seg en oppgradering og vi har tatt ett skikkelig tak her sammen, så nå ser det mye bedre ut, og jeg håper vi får gjort enda mer i morgen <3 jeg har akkurat vært ute en liten tur med bilen igjen bare for å komme meg litt ut, og merker det gjør meg virkelig godt! Jeg bruker å trekke meg tilbake når jeg ikke er i form og merker i dag at dette er på vei tilbake, og jeg nekter å bli slik igjen. Før tok jeg aldri telefonen min og unngikk alle rundt meg, bare fordi jeg ikke hadde det bra med meg selv og hadde totalt angst for telefoner. Nå er det veldig lenge siden jeg ikke tok telefonen men har fått min kjære til å svare min telefon i dag, og merker at dette bare er ett dårlig tegn som jeg må ta på alvor. Det er bare DEN dagen der ingenting stemmer og alt bare er dritt, men satser på at morgendagen blir mye mye bedre!

Når man har det dårlig med seg selv og ikke føler seg i form føler man seg totalt aleine her i verden og jeg skriker egentlig bare inni meg, men når jeg åpner meg her på bloggen og ser at det er så mange andre der ute som sliter med akkurat de samme følelsene som jeg trodde jeg var aleine om, føler jeg meg ikke helt gærn allikevel. Det er dette som er poenget med grupper som er lik meg selv, det er det som er poenget med åpenheten og det er det som gjør at jeg fortsetter dette her jeg har startet, fordi det funker! Jeg ønsker ikke å ha en blogg der jeg lyger dere full med at alt er så jævla perfekt hele tiden, at jeg er så overlykkelig og hysterisk perfekt i alt jeg gjør, for det er så falskt at jeg ikke orker å en gang tenke tanken på å bli slik. Jeg tenker det er viktigere for meg med innhold enn noe annet, og ett viktig budskap i en blogg, og ikke en rosablogg der jeg skriver om klærne mine eller tingene jeg har rundt meg her, det hadde ikke vært meg, og jeg tror ikke jeg hadde hatt motivasjon til å sitte å skrive om det heller, da jeg ikke bryr meg særlig om materialistiske saker. Lesertall er jo morsomt å følge med på, for det er jo klart jeg ønsker lesere, men det viktigste for meg er at leserene mine kommer tilbake igjen og leser ofte, da har jeg gjort mitt føler jeg. Jeg vet at mange av leserene mine får nytten av det jeg skriver, og jeg får bekreftelse på at denne bloggen betyr noe, og er viktig og da har jeg oppnådd det jeg ønsker. Jeg har aldri hatt ett ønske om å bli en stor blogger, eller bli populær 🙂 jeg har bare hatt ett brennende ønske om å opplyse rusproblematikken og menneskene som sliter med det samme som meg! Og det føler jeg at jeg har lykkes med, for aldri før har folk rundt meg snakket mer om dette, og aldri før har jeg blitt kontaktet så mange ganger av mennesker som gir meg sin tillit ved å fortelle deres historie om livet sitt. Jeg er priviligert som kan være en stemme for så mange, og jeg tar det på aller høyeste alvor!

Jeg må aldri glemme hvor heldig jeg er, selvom jeg sliter noen dager med å finne gnisten inni meg! Jeg har alt jeg har drømt om, og mer! Aldri i verden hadde jeg trodd at jeg noengang kom til å få lov å kjenne på ekte lykke, ekte kjærlighet eller ekte omsorg for andre enn meg selv, aldri i verden hadde jeg trodd at jeg kunne bli sterk nok til å ta vare på noen andre, eller være ansvarlig nok til å fikse ting for andre mennesker, det var jeg rett og slett ikke i stand til før. Om noen hadde sagt til meg for 1år siden at jeg ville bli glad i meg selv, finne mannen i mitt liv, ha bil og hus, så hadde jeg ledd meg ihjel, for bare 1år siden. Aldri i verden har jeg turt å håpt på å ha det så godt som jeg har det nå, og dette viser meg at det er håp for alle! Alle kan klare det jeg nå gjør, for det fantes ikke håp i meg. Jeg håper bare denne bloggen kan gi noen ett håp, om at ting ikke trenger å være svart for alltid, at det ikke er for seint, og at det hjelper å kjempe videre, så har jeg gjort mitt.

Richmond & finch//Richmond & finch//Richmond & finch//Richmond & finch

2 kommentarer
    1. Tusen takk for at du er så ærlig og tøff. All respekt for at du tørr å vise hvem du er på bloggen din. Livet et ingen dans på roser eller perfekt hele tiden. Bloggen din er unikt og ekte, nettopp det en blogg burde handle om. Det er mer enn bare outfits og sminke. Bloggen din og du er så unik nettopp fordi du er så unik og ærlig. Stå på du virker som ei rå dame med både kloke ord og bein i nesa. Du er god kr på, god på innsiden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg