Er det mulig å være så jævlig stygge med hverandre? – Mobbing, hat og styggedom på sosiale media –

Hver eneste gang kjenner jeg ett stikk i brystet, når jeg leser kommentarfeltene eller ser på mennesker som er stygge med hverandre, både i hverdagen og på sosiale media. Jeg er ikke bygd på den måten og jeg klarer ikke å sette meg inni hvordan man rettferdiggjør slike ting for seg selv, hvordan man får seg selv til å være så ond mot andre?💔

 

Det er ikke det! denne jenta her har ett temperament og jeg er overhode ingen engel selv, men jeg er kortsint og jeg har ingen problemer med å si unnskyld om jeg har sagt noe feil. Det verste jeg vet i hele verden er å såre andre mennesker, det verste jeg vet er at jeg forvolder noen noen smerte og jeg får det fysisk dårlig med meg selv hver gang jeg ser noen blir dårlig behandlet. Jeg trodde dette gjaldt alle mennesker?

 

Prøver å ikke miste troen på mennesker når jeg leser kommentarfeltene på nettet. Kan man ikke bare være snille med hverandre? ❤️

 


Jeg tror at vi glemmer fullstendig ansvaret hver og en av oss har, vi har ett ansvar på denne jorden her om å være ett medmenneske for alle vi møter på veien.❤️

 

Jeg klarer ikke å sette meg inni å diskriminere ett annet menneske verken for legning eller tro, jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan utføre blind vold på gatene eller hvordan noen kan sitte å tenke onde tanker om andre mennesker.

 

Jeg blir bare helt matt av å se mobbing, hat og stygge nedrige kommentarer overalt, uansett hvor man leser på nettet. Selv uskyldige reportasjer eller innlegg på Facebook, så unødvendige frekkheter og karakteristikker av mennesker som faktisk ikke en gang kjenner hverandre. Det KOKER!😞

 

Får helt vondt inni meg av urettferdighet eller når jeg ser noen blir angrepet av andre mennesker. Jeg har selv opplevd grov mobbing, det er ingen god plass å være

 


Det er ikke lenge siden media var ute og kunne fortelle at aldri før har de unge opplevd mer mobbing på skolene i Norge, hvor kommer det ifra tro? når voksne mennesker faktisk er de verste på sosiale media, man skulle tro at de unge som ikke har så mye kunnskap og vet så mye om hva mobbing faktisk fører til faktisk var verstingene der ute i kommentarfeltene…..

 

Sannheten er at de voksne er verst og det blir videreført til deres barn igjen.

 

Å være ett medmenneske er en fordømt plikt vi har som mennesker! og selv om en sitter bak en dataskjerm eller en iphoneskjerm så sårer ordene dine like mye som om du hadde sagt det rett oppi ansiktet.

 

Å behandle mennesker med respekt og litt omtanke skulle bare vært ett minstekrav i møte med mennesker, at vi tenker oss om når vi svarer noen vi ikke er heeelt enige med og at vi tenker på mottakeren når vi sier en setning og tenker på hvordan vi selv hadde reagert om vi var den mottakeren.

MAKAN!😖

Jeg har selv blitt mobbet igjennom barne og ungdomskolen og har kjent på utenforskap, jeg har mange erfaringer som jeg helst kunne ønske jeg kunne slippe og når jeg ser hvor stygge vi mennesker kan være med hverandre så kjenner jeg at det bobler i blodet mitt.

 

Jeg forstår bare ikke denne ondskapen, hvor kommer den ifra og hvordan i alle dager har man funnet ut i sitt eget hode at det er akseptabelt å la det gå utover andre?😞

 

Nå snakker jeg på generelt grunnlag, mobbing finnes overalt og det er en overflod av det og det gjør meg bare helt vanvittig lei meg. 😞

Etter å ha vært på Facebook i kveld og lest diverse kommentarfelt trengte jeg bare å lufte tankene mine. 💔

 

Ha en fin torsdagskveld ❤️

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Jeg er så enig. Får vondt langt inni sjelen når jeg leser og ser at det foregår mobbing.

      Før jeg ble uføretrygdet jobbet jeg som lærer på ungdomsskolen. Der hadde vi lærerne plikt til å melde fra hvis vi så mobbing blant elevene. Hvis ikke kunne vi få sparken.

      Ja, voksne er verst. Det ser jeg på TikTok også. Har to profiler der (en for kattene og en for meg selv). Jeg bruker den for kattene mest. Ser at voksne er grusomt fæle på TikTok, og der er det 13 åringer om er! Skremmende. Der sitter voksne og direkte mobber andre TikTokere, og det verste er at de unnskylder seg for at de har en psykisk diagnose! En av verstingene på TikTok gikk ut på sin profil og sa gjorde dette fordi han hadde borderline!

      Det finnes folk på TikTok som tørr å være seg selv på godt og vondt. Du aner ikke hvor grusomt trist det er, for de blir regelrett hengt ut. Hvis noen ser dem offentlig smugfilmer de dem og deler på TikTok med kun et formål, nemlig å hetse, latterliggjøre og mobbe!

      Hvordan skal barn lærer når ikke vi voksne klarer det? Vi voksne har et stort ansvar for hvordan vi er på nettet.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. 💔 hjertet mitt knuses hver gang jeg ser slike ting. Urettferdighet er det verste jeg vet. 💔
        Mange har godt av å ta en igjennomgang av egne holdninger og tanker rundt dette. Vi trenger mer fokus!

        Tusen takk for kommentar snille du ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg