En skremmende og farlig utvikling i dagens Norge

Nå skal jeg ikke påberope meg å være av det sunneste mennesket man kan oppdrive men jeg prøver i det minste og være litt bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg ønsker nemlig og leve ett langt og friskt liv!

 

Jeg selv kommer ifra trange kår og jeg vokste opp som rett og slett fattig uten å overdrive, jeg er vant med å spinke og spare også i voksenalder og jeg har aldri hatt noen overflod av noe som helst slags slag. Derfor tror jeg at dette treffer meg og gjør meg så frustrert som jeg blir……😞

 

Det foregår nå en priskrig der snop og brus nesten blir gitt bort gratis imens fruktprisene aldri har vært høyere. “Vanlig mat” som brød, pålegg og middagsmat skyter i været og man må være ekstra obs når man går og handler for og ikke få seg ett sjokk i kassa. Ett av den ubehagelige sorten.

 

Jeg tenker at det er litt sinnsykt at det er billigere for foreldre og sende med barnet sitt en 6-pac med kvikk-lunsj en å fylle matpakka med brød og frukt. Nå setter jeg det helt på kanten, jeg vet men det er realiteten i det som foregår.💔

 

Jeg vet hvordan det er å måtte leve på minimum og derfor vet jeg hvor enkelt det er å ty til det billigste for i det hele tatt og overleve og jeg er bekymret for helsa våres.

 

 


Skal vi spise oss syke? hvilke ringvirkninger får dette? og når skal det snu? hvor langt skal det gå før noen tar tak?

 

Dette går utover de svakeste, dem som i utgangspunktet levde på ett trangt og strengt budsjett, dette rammer dem som ikke klarer å avse en 50-lapp til kalenderen på skolen eller en skoletur. Disse foreldrene med dårlig samvittighet ifra før, det er dem som må betale for det som skjer nå.

 

Jeg er veldig bekymret og egentlig veldig frustrert og disse tankene opptar bare mer og mer tilværelsen. Jeg trodde jeg bodde i ett av verdens rikeste land og nå klarer ikke landet våres å ta vare på sine egne en gang, men resten av verden skal vi redde. 💔

 

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Lenge siden fruktprisene har vært så lave som akkurat denne og neste uke. De får opp og ned hele tiden, uke for uke. Godterikrigen er over på onsdag. Ta det med ro. hilsen ei som jobber i butikk og ser prisene daglig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg