En selv-makeover! en livsstilsendring med mange aspekter

De siste to månedene har jeg lagt om hele livsstilen min og har tatt grep om min egen helse, jeg er ei jente som har hatt dårlig selvbilde hele livet og har drevet med aktiv selvskading i mange år. På kroppen min finnes det mange arr som viser en historie om en tøff fortid, jeg har alltid skammet meg intenst over disse og gjort alt i min makt for og skjule dem, nå bærer jeg dem med stolthet. Jeg har også slitt igjennom hele livet med spiseforstyrrelser og mitt forhold til mat er anstrengt og vanskelig. Jeg har måttet være ytterst forsiktig når jeg nå har bestemt meg for å gå ned i vekt på en sunn måte. 

 

Jeg går med en knekt rygg og masse metall i kroppen, det har jeg brukt som en unnskyldning for og ikke være aktiv. De siste to månedene har trening for og bygge opp meg selv blitt en del av hverdagen og aldri i livet hadde jeg turt og postet ett slikt bilde for bare litt siden. Jeg har klart og blitt glad i kroppen min igjen nå når jeg ser at den fungerer, jeg har bare gått ned 3 kilo men jeg føler meg allerede lettere og gladere på ett vis. Ett menneske sa til meg at jeg ikke er ett offer, etter den dagen har jeg sluttet og se meg selv som ett, ta dem grepene jeg trenger for og leve ett sunt og godt liv. Jeg er ingen offer, jeg er en overlever og en kjempe.

 

 

 

Jeg har brukt så mange år av livet mitt til og hate min egen kropp, så unødvendig bruk av tiden!  Jeg har alltid fortalt stygge fraser i speilet og bare fokusert på disse tingene jeg ikke har vært fornøgd med. Nå ser jeg en kropp som har bært meg igjennom rusmisbruk igjennom 18år, 2 fødsler og mange mange skader, jeg lever ennå på grunn av en sterk kropp og en psyke som har blitt hard som stål etter mange år med sorg og svik. 

 

Hver gang jeg ser meg selv i speilet nå prøver jeg og fokusere på disse små tingene jeg faktisk er fornøgd med og fremheve dem, jeg prøver og ta vare på kroppen min og behandle det som det tempelet det er. Kropp er topp uansett hvordan vi ser ut og når man blir bombadert av perfekte kropper på sosiale medier er det slettes ikke rart at man tror det er noe feil med en. 

 

Farget håret i dag! en del av denne prosessen er og fremheve de tingene man er fornøgd med, med seg selv.

 

Aldri igjen skal jeg fortelle meg selv at jeg ikke duger og ikke er verdt alt jeg får, aldri igjen skal jeg snakke meg selv ned og undervurdere min egen styrke. 

 

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg