En alkoholikers dagbok på åpent nett

Hvor er så Juni blitt av? og hvor er alle disse ukene? tiden FLYR! 

Jeg trodde at tiden gikk fort når jeg drakk og herjet på men som edru går tiden om mulig enda raskere! jeg er livredd for og gå glipp av noe og føler jeg selv lever hver eneste dag som om det skulle være den siste, men allikevel føler jeg at livet går altfor fort.

Alt er så stabilt rundt meg nå, alt er så rolig og avbalansert og for slike som meg gjør det meg på vakt. Det er som om man venter på den neste krisen eller at den neste bomben går av og det er vanskelig og slå seg til ro med og bare ha det bra innimellom. Fortiden gjør at jeg alltid er på vakt når jeg har det som best, erfaringene mine tilsier at det er da jeg burde være det. På vakt. 

Ære være disse problemfrie menneskene tenkte jeg tidligere i dag, men om jeg hadde vært problemfri og perfekt så hadde jeg ikke kunnet drive denne bloggen og snakket med dere hver eneste dag om oppturene og nedturene, ingen vil vel lese om hvor perfekt og fantastisk ett annet menneske har det til alle døgnets tider. Ikke tror jeg at det finnes noen mennesker der ute uten problemer heller, dem er bare forskjellige ifra menneske til menneske.

(Heldigvis har jeg en mann som er flink til og lage mat)

Jeg har innfunnet meg med at jeg kommer med både laster og mangler og feil men at for noen så er jeg perfekt alikevel. Jeg har lært meg og elske meg selv og det er det viktigste jeg har fått igjennom rusfriheten, jeg lar meg ikke lenger bli behandlet dårlig og klarer og stå opp for meg selv og respektere meg nok til og vite hvem og hva jeg bør holde på avstand. 

Når jeg tenker på at jeg har vært rusfri i over 1 1/2år nå så blir jeg faktisk helt på gråten! hvilken reise jeg har fått lov til og være med på! jeg pleier og si at jeg får lov og leve ett rusfritt liv, noen som styrer dette universet lar meg leve uten russuget og våkne hver eneste morgen med ett angerfritt hjerte og en samvittighet som er ren. Jeg skal love dere at det ikke er noe særlig og våkne etter ei fyllekule og vite at man har vært stygg med andre som ikke fortjener det.

(Bilde: I dag har det vært så varmt så har blitt lite arbeide på meg i gangen, kommer sterkere tilbake)

Jeg føler meg som verdens mest privilegerte  menneske akkurat nå! jeg har alt jeg trenger og alt jeg alltid har ønsket meg. Jeg kunne bare ønsket at alle jeg kjenner med samme problemer som meg kunne kjenne på akkurat denne følelsen i kveld. 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg