Ekte hat mot egen kropp – vekta går oppover og kjelleren blir dypere –

I kveld skal jeg bryte tradisjonen om hjemmekvelder her i stova på fredagskvelder og har faktisk skikkelige fredagsplaner!😁

 

Som før bare minus alkoholen! 🤭 før gikk jeg ikke glipp av en eneste fredagsplan! gikk all in hver eneste fredagskveld og var like dårlig hver eneste gang 😅

Denne fredagen her vil ikke føre til en lang lørdag i senga med hangover og vil bli 100 ganger mer moro en i gamle dager. 🤭

 

Jeg har blitt invitert på jentekveld med Skipbospilling og taco!😁

 

ENDELIG litt tid sammen med disse to venninnene mine som jeg nå vil kalle mine beste venner.❤️

 

I går kjøpte jeg meg kjole på 70% som jeg tenkte jeg kunne bruke på jobb, så jeg hadde klærne klare for en kveld i ei anna stue enn min egen sammen med disse jentene som har blitt viktigere og viktigere for meg å få tid til. 

 

 


Jeg skal være ærlig med dere, jeg gikk nemlig i kjelleren i går da jeg oppdaget at vekta bare går oppover.😞

 

Jeg tenker daglig at jeg hater kroppen min, og hver gang jeg ser meg i speilet kjenner jeg ubehaget. Jeg kjenner tegnene og føler meg overhode ikke sunn i min egen kropp. 

 

I går kjøpte jeg meg tre kjoler uten å prøve, i store størrelser siden jeg innser at jeg ikke lenger er slank og skrinn. Når jeg prøvde på den ene kjolen her hjemme ble jeg nesten på gråten og følte meg som en gravid kvinne i niende måned.😞

 

Det er evig lenge siden jeg gikk på vekta sist gang, jeg har unngått det og prøvd å spise normalt og være aktiv. I går gikk jeg på vekta for første gang på leeeeenge og oppdaget at jeg nesten er nitti kilo!😬

 

Jo mer jeg prøver jo mer går vekta opp..😞

 

Ja jeg gikk skikkelig i kjelleren!

Jeg er ei jente (klarer ennå ikke å kalle meg dame 🤭) som har hatt ett langt liv med spiseforstyrrelser, jeg har vært sykelig tynn mesteparten av livet og slet med å komme meg OPP på 60kg når jeg ble sammen med Sebastian.😳

 

Nå har det hele snudd og jeg har fått kjenne på hvordan den andre siden av vekten er, begge deler er forferdelig…💔

 

Vi alle har en kropps fasong og en idealvekt, en vekt vi trives med og der vi føler oss sunne. Der er jeg overhode ikke nå og jeg kjenner at det plager meg bare mer og mer. .😞

 

Det blir godt å ha en jentekveld nå, det trenger jeg for og stagnere disse negative tankene mine.

 

Det siste jeg ønsker å spre på sosiale medier er ting som kan skape kropps press eller trigge noe i noen, men akkurat nå måtte jeg bare lufte tankene mine.❤️

 

Jeg skulle aldri gått på vekta i går, da kunne jeg levd lykkelig uviten men det ødela faktisk hele dagen ❤️

Nå skal jeg stenge det hele ute og nyte kvelden sammen med jentene mine ❤️ takk for at jeg får blåse ut til dere 🤭

 

Ha en fin fredagskveld venner 🌹

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

5 kommentarer
    1. Hei Monica
      Har gått på enn vekt smell sjøl i september var påNyre kontroll der fikk legen meg på vekta.. ja ja jeg har nok gått opp tenkte jeg men den viste 102.8kg.. jeg fikk panikk høit blodsukker og hadde lest om ny medisin Osempix
      og spurte nyrelegen er det noen ide å prøve det? Han svarte gåtil fastlegen og hun skriver det ut… jeg har nå gåttbed 22 kg uten åmerke det og idag fikk jeg på meg den gode bh en som ikke har gåttpå på lenge.Stoffskifteprøver er ikke dumt om vekten krangler jeg har lagt for lavt i mange år.. min gamle fastlege var flink til å sjekke meg skjegg er stort sett fornøyd når legenikke kommer med formaninger… hjertesvikt . nyresvikt grad 4 tørr lungeemfysem… daterer man ikke på å ta seg ut.. så nå kjøper jeg fortsatt 3xl gor ikke å bli lei meg..
      Håper du finner ut av hvorfor du som ung og aktiv legger på deg…

    2. Du er vakker som du er❤️Husk at den kroppen har gitt deg to vakre barn🥰Tror de fleste føler det på samme måte.

    3. Skal være veldig forsiktig hvordan jeg ordlegger meg siden jeg aldri har vært over 60kg, kan spise hva jeg vil, men ønsker meg noen flere kilo enn jeg har. Som det skrives over, du er vakker! Men forundrer meg noe over all kosen, når du skriver du vil ta av litt… Kos skal vi ha, gjerne til helgen, så kan hverdag være hverdag. Is, kos til helgen, men med nøtter spretter kaloriene virkelig opp.. Og all brusen (hvertfall pant), drikker kun vann selv. Masse smågodt, ikke litt som jeg ser noen deler opp i mindre biter for å lure seg selv til å tro de spiser mer. Du og dere har gode vaner, men kanskje blitt blind på kosen som kanskje utgjør mer enn dere tror? 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg