Det var helt utenkelig å slutte å ruse seg…

Klokka bikker snart 22 og jeg har for lengst falt til ro og føler meg som en gammel dame 🤭 en rutinepreget gammel dame som mimrer tilbake til glansdagene da fenomenet “døgning” var en sport!😂 den første som kom og siste som gikk i festlige lag og jeg ga meg aldri på tap.🤭

 

Nå ligger jeg her og nyter stillheten og at det er lørdag kveld har ikke falt meg inn før nå.❤️

 

Livet er endret og prioriteringene er helt andre men jeg hadde ikke bytta det bort med noe som helst i verden! hadde noen fortalt meg at jeg ville ligge edru i en oppblåsbar seng i Bergen etter en kjempefin dag ilag med ektemannen min og familien hans som har blitt min hadde jeg aldri trodd dem ❤️ At jeg på ekte ville ha det bra uten rusen var fjernt i det livet jeg hadde før, jeg kunne faktisk ikke forestille meg at det ville være mulig en gang.

 

Mange spør meg om jeg virkelig var så ute å sykle som jeg forteller om, mange klarer ikke å se det for seg når dem møter meg i dag. Jeg mener det på alvor når jeg sier at hadde jeg ikke falt ned den trappa den dagen, hadde jeg ikke knekt ryggen rett av så hadde jeg uansett vært død, jeg hadde drukket meg ihjel.

 


Jeg er ikke så opptatt av å fortelle dere historier om hvor rusa jeg har vært eller hvor mye dop jeg klarte å ta i en omgang, jeg har heller ikke særlig med bilder ifra fortiden (heldigvis) så det er vanskelig å fortelle dere med ord hvordan det var.

 

Men jeg var virkelig ille ute og ulykka redda livet mitt for før den såg jeg ingen liv uten alkohol og dop, det var fullstendig fjernt for meg å tenke at jeg i det hele tatt kunne føle glede igjen om jeg kuttet det ut, at jeg kunne få latterkrampe uten å være stimulert av rusen.

 

Det var utenkelig å klare å slutte….

 

Livet ville være over og her ligger jeg, helt edru men like gærn. Jeg har det fantastisk morsomt i livet mitt, jeg ler så jeg griner (spesielt av meg selv) og nå kan jeg faktisk oppriktig av hele mitt hjerte si at jeg ikke ville bytta ut å være rusfri for all verdens dop og alkohol som finnes i verden.❤️

 

DET er mektig å tenke på, at nå har jeg ett valg og jeg tar ett valg hver eneste dag. Jeg kan helt sikkert ta meg en pils eller to, uten å få noen problemer men jeg velger å ikke gjøre det fordi jeg har det så bra uten…

 

En nær venn av meg fortalte om dette for noen år siden og jeg lyttet med beundring på hvor langt han hadde komt i prosessen og tenkte at EN dag skal jeg komme dit.

 

Jeg tror jeg er der, på ekte…❤️

 

Uansett hva som skjer, om verden går under rundt meg, om noen tar ifra meg alt jeg har så kan ingen ta den ifra meg.

 

En liten stund for meg selv her i “Anekset” og vips ett langt blogg-innlegg til dere ifra meg.❤️

 

Natta bloggen🌹 jeg er så glad for at jeg har dere ❤️

 

Magisk stemning ❤️

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg